1
głosów
- +

Perfekcyjne mięśnie brzucha: poradnik dla każdego mężczyzny

Autor:

Aktualizacja: 09.09.2010


Kategoria: Sport / Kulturystyka i Fitness


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2828 razy czytane
  • 6 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Kult sześciopaka trwa! Niezależnie od wieku, mężczyźni mają obsesję na punkcie idealnie wyrzeźbionych mięśni brzucha a i kobiety zawsze chętnie obejrzą się za posiadaczem płaskiego brzuchu bez warstwy tłuszczu.


Zanim staniesz się posiadaczem brzucha, jakiego pozazdroszczą ci wszyscy kumple czas rozwiać jeden z popularnych mitów: bez wysiłku i pracy nie osiągniesz sukcesu. Nie ma też żadnego kremu na mięśnie brzucha, który zastąpi solidny wycisk na siłowni i dietetyczny reżim. Nie da się wypracować sześciopaka leżąc na kanapie z piwem i golonką. Potrzebujesz dobrze zbilansowanej diety i dobrego planu treningowego. Oto kilka podpowiedzi.

Dobra dieta bez głodówki

Żeby mieć idealny brzuch nie musisz i nawet nie powinieneś głodować. Na początek zdejmij koszulkę i przyjrzyj się krytycznie swojej sylwetce. Czy brakuje ci po prostu wyrzeźbionych mięśni, czy też potrzebujesz najpierw pozbyć się kilku fałdek tkanki tłuszczowej? W tym drugim przypadku musisz zrewidować swoje zwyczaje żywieniowe. Na początek ogranicz ilość spożywanego alkoholu. Nie ma nic złego w lampce wina do obiadu czy w piątkowym drinku po pracy, ale trzy puszki piwa każdego wieczoru to naprawdę przesada! Alkohol jest wysokokaloryczny i szybko odkłada się w postaci tkanki tłuszczowej. Zrezygnuj też z tłustego czerwonego mięsa. Uwielbiasz krwiste steki i golonkę? Może zmotywuje cię informacja, że nadmiar tłustych potraw wpływa negatywnie nie tylko na sylwetkę, ale też na... potencję i sprawność seksualną. Dobrze zbilansowana dieta mężczyzny, który chce wywoływać zachwyt kobiet swoją sylwetką musi być przede wszystkim wysokobiałkowa. Postaw na białe mięso, twaróg, jajka, jedz dużo ryb i owoców morza – świetnie sprawdza się na przykład tuńczyk. Do swojej diety musisz też włączyć złożone węglowodany i niewielką ilość zdrowego tłuszczu. Jeśli solidnie przykładasz się do treningów, nie bój się sięgnąć po odżywki – białkowy koktajl da ci zastrzyk energii i pomoże budować mięśnie.

Ćwicz na siłowni

Jeśli chcesz mieć dobrze wyćwiczone mięśnie brzucha, nie obędzie się bez siłowni. Do dyspozycji masz tam kilka rodzajów ławeczek oraz różnego typu obciążenia. Dobieraj je tak, by ostatnie powtórzenia w serii wykonywać z dużym wysiłkiem. Pamiętaj, żeby wykonywać ćwiczenia na każdą część mięśni brzucha – najczęściej mężczyźni skupiają się na mięśniach prostych, zaniedbując mięśnie skośne oraz dolne brzucha. Uwaga: integralną częścią treningu, ktory zaowocuje perfekcyjnie ukształtowanym brzuchem są ćwiczenia aerobowe. Dobre aeroby to m.in. bieganie lub pływanie w te dni, gdy nie jesteś na siłowni. Zawsze możesz też skorzystać z wioseł, orbiterka lub bieżni w klubie. Nie zapomnij też o ćwiczeniu innych partii mięśni – masz nie tylko brzuch! Jeśli skupisz się na jednej części ciała, to twoja sylwetka będzie nieproporcjonalna. Najlepsze efekty przynosi ćwiczenie na siłowni trzy razy w tygodniu połączone z dużą dawką aktywności fizycznej (dowolnej!) w pozostałe dni tygodnia.

I w domu

Mięśnie brzucha możesz też ćwiczyć w domu – to rozwiązane dla tych, którzy maja nieregularny tryb życia i cierpią na chroniczny brak czasu. W takiej sytuacji zamiast wydawać pieniądze na karnet, który będzie leżał w szufladzie, zainwestuj w dobrą ławeczkę – nie zajmie dużo miejsca a ułatwi ci wypracowanie perfekcyjnego brzucha. Przyda się też obciążenie. Trenuj trzy razy w tygodniu po trzydzieści minut, a szybko zauważysz efekty. Gdy brzuch zacznie już zbliżać się do ideału, a tobie poprawi się kondycja, czas na podjęcie prawdziwego wyzwania: rozpocznij program ćwiczeń znany pod nazwą 6 weidera. Uwaga: wymaga siły i wytrwałości oraz czasu, bo przez ponad miesiąc trzeba ćwiczyć codziennie. Ale efekty są warte tego wysiłku!

 

Artykuł może być przedrukowywany jedynie w niezmienionej postaci z zachowaniem aktywnych linków.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij