Polityka Jakości Serwisu Artelis.pl
Jakość Społeczności Artelis
Zakładamy, że każdy Autor pisze w sposób rzetelny, dokładając starań i wnosząc w swoją pracę maksimum swej wiedzy i zapału.
Zakładamy, że artykuły publikowane są przede wszystkim po to, by wnieść coś dobrego do internetowej społeczności. By się wyrazić i określić. Artykuły są wizytówkami ich Autorów i świadczą o nich.
Pragniemy, aby artykuły publikowane w Serwisie były dobroczynne, pisane przede wszystkim dla satysfakcji, dla wniesienia nowej wiedzy, dla podzielenia się swoim doświadczeniem, podejściem, energią.
Autorzy wspólnie dbają o jakość publikowanych w systemie artykułów, traktując treści innych Autorów nie jako teksty konkurencji, ale jako wnoszące inne światło i spojrzenie na opisywane przez nich zagadnienie. Komentują, polemizują, popierają — po to, by wspólnie wypracować lepszą wersję tego, co robią, potrafią.
Zakładamy, że naturalną tendencją każdego z nas jest synergiczne współtworzenie, a nie rywalizacja. To właśnie współpraca daje najwięcej możliwości i jest czynnikiem wnoszącym zdrowe i pełne szacunku zasady współżycia, czyniące życie prostszym, łatwiejszym, weselszym i bardziej celowym.
Jakość jest najważniejsza. Doceniamy prace, które są poparte odnośnikami do innych stron, profesjonalnych wydań i badań, podają źródła informacji. Tacy Autorzy będą przez nas specjalnie oznaczani i promowani.
Zależy nam na tym, aby społeczność, widząc teksty, które można poprawić, komentowała odpowiednio dany artykuł lub zwracała się do Autora tekstu w celu naprowadzenia go na inne tory, dla ulepszenia jego warsztatu. Każde takie sukcesywne zachowanie będzie oznaczane.
Praca korektorska, moderacyjna odbywa się również poprzez społeczność. Każdy zaangażowany Użytkownik współtworzy serwis, dba o niego i jego Użytkowników. Czerpie z niego korzyści i satysfakcję.
Naszą misją jest wprowadzenie — oprócz idei synergicznej współpracy — więcej uśmiechu, życzliwości i pogody ducha wśród polskich Internautów.
W Systemie obowiązuje bezwzględny zakaz „trolowania” i „hejtowania”— czyli działań zawistnych, złośliwych, obraźliwych, pogardliwych, wyniosłych — wszelkie tego typu zachowania będą eliminowane.
Jakość artykułów
Publikowane artykuły powinny zawierać przede wszystkim aktualną, praktyczną, uniwersalną wiedzę (lub spełniać inne kryteria zależne od użytego rodzaju treści), wnosić poglądy i stanowisko Autora, być jego wizytówką, portfolio. Każdy artykuł świadczy o Autorze.
Każdy artykuł jest częścią swego Autora, przekazuje jego energię, nastawienie do życia. Chcemy, aby w Artelis pojawiało się jak najwięcej artykułów, które są pisane z taką myślą, że nie tylko przekazują wiedzę poprzez litery, ale same w sobie stanowią przekaz od Autora do Czytelnika, społeczności. Chcemy, aby świadomość tego zjawiska była normalna wśród Użytkowników Artelis.pl. Wymiana energetyczna trwa zawsze. Zależy nam na tym, aby była i świadoma i dobrej jakości – nie manipulacyjna, nie perswazyjna. Przekaz artykułu ma budować, wnosić dobrą wiedzę, informacje wraz z dobrym nastawieniem Autora, budującą i ożywiającą energią dla Czytelnika i społeczności.
Dokładamy starań, aby wyeliminować teksty słabe merytorycznie, pisane tylko po to, by zaistnieć w systemie, dla reklamy lub pisane w sposób szkodliwy, złośliwy czy niepoważny.
Dzielmy tekst na akapity, niech będzie łatwy do czytania. Piszmy zwięźle i na temat. Lekko. Używajmy podtytułów i list wyliczeniowych. Sprawmy, by nasze artykuły same się czytały. Dobrze napisany artykuł skieruje czytających na naszą stronę. Zainteresuje naszą działalnością. Dzięki temu dodadzą nas do ulubionych, skontaktują się. Dobry, dobrze napisany artykuł stawia autora wysoko w oczach czytających. Słaby tekst… zniechęca i działa na naszą szkodę.
Niech ilość przejdzie w jakość. Lepiej napisać jeden dobry tekst, który będzie popularny, niż kilka niewiele wartych, które będą tylko zniechęcać do danego nazwiska.
Łącza w tekście
Nie używajmy linków bezpośrednich/jawnych do naszej strony, produktu, który chcemy zareklamować (z wyjątkiem AR i AP). Jeśli wstawimy w artykule nazwę naszej firmy, nikt już dalej nie będzie chciał przedrukować tego artykułu. Jeśli ukryjemy ją pod jakimś ogólnym stwierdzeniem, wszystko będzie dobrze.
Im mniej linków w tekście, tym lepiej. Idealnym jest jeden link w stopce autorskiej pod dobrze napisanym artykułem. Wręcz jest to obowiązkowe. Naturalnym odruchem czytającego dobry tekst jest sprawdzenie autorytetu autora. Co może lepiej go określić niż jego strona, produkt, który reklamuje? Nawet dobrze i ciekawie napisany artykuł traci, jeśli podlinkowany jest do strony miernej jakości. Doceniajmy i wykorzystajmy to.
Jakość komentarzy
Komentarz ma wnosić coś nowego do sprawy, ma budować. Sztuką jest tak zwrócić uwagę, jeśli się widzi błędy piszącego, aby go nie urazić, aby po naszym komentarzu Autor artykułu mógł stwierdzić, że komentarz go wzbogacił.
Nie atakujmy! Nie oczerniajmy. Szanujmy inność innych, to wzbogaca i rozwija.
Jesteśmy zwolennikami dobrego i życzliwego komentowania. Każdy z nas jest dobry i dąży do dobrego i spokojnego życia. Używajmy systemu komentarzy, by budować, a nie by rozładować na kimś swoją frustrację.
Wszelka inna działalność
Stawiamy zdecydowanie na zachowania etyczne, pełne szacunku i przyjaźni. Rozwój i współpraca to wartości, które nam przyświecają. Wierzymy, że dobroczynne zachowania Użytkowników przyczynią się do rozwoju społeczności liczących na siebie nawzajem przyjaciół. Uda się? Zobaczymy. Na pewno warto spróbować!
Komercyjny sukces to efekt uboczny dobrego, zdrowego życia. Rzadko odwrotnie. Doceniajmy też tych, którzy są dobrymi ludźmi, a nie tylko tych, co dużo zarabiają.
Działania
Jeśli zobaczyłeś artykuł, który według Ciebie jest źle napisany, zawiera nieprawdziwe informacje lub wręcz szkodliwe – pisz do Autora, komentuj, ale pamiętaj, by nie atakować. Zwróć tak uwagę, jak sam byś chciał, aby Tobie zwrócono. Tak działaj, jak byś chciał, aby z Tobą działano.
Użytkownicy, którzy będą często korzystać z funkcji powiadamiania o nieprawidłowościach, będą mieli opinię pomocnych dla innych Autorów, będą mieli szansę zostać opiekunami działów.
Pod każdy komentarzem będzie głosowanie "czy ten komentarz był budujący? Tak/nie". Użytkownicy z największą ilością głosów na "tak" będą honorowani.