Dużą popularnością cieszą się przy tym zarówno osoby uważające, że dobra firma powinna znajdować się w ścisłym centrum miasta, jak i te, które podkreślają walory jego obrzeży. Czas więc zastanowić się, jak jest w rzeczywistości.
Zwolennicy firm w centrum miasta odwołują się przede wszystkim do zasad psychologii społecznej, nie da się bowiem ukryć, że w powszechnym przeświadczeniu taka lokalizacja dodaje przedsiębiorstwu prestiżu. Nie można nie zgodzić się i z tym, że wiele osób interesuje się podmiotami zlokalizowanymi w centrum miast, z tymi na obrzeżach nie ma bowiem do czynienia nie trafiając nigdy do bardziej oddalonych dzielnic. Właściciele tak zlokalizowanych firm mogą stawiać zatem na reklamę zewnętrzną wykorzystywaną już choćby po to, aby oswoić klientów tak ze swoją nazwą, jak i z logo. Oczywiście, nawet najbardziej atrakcyjna lokalizacja nie zwalnia z obowiązku promowania się na wielu płaszczyznach, sprawia jednak, że jest to znacznie łatwiejsze zadanie.
Niestety, siedziba firmy w centrum miasta nie jest wolna od wad. Jeśli nie jest naszą własnością, musimy liczyć się, że jej wynajem będzie dość kosztowny. Warto też zwrócić uwagę na niedogodności związane z dojazdem do miejsca pracy. Jeśli nasi pracownicy nie będą mieszkać w najbliższej okolicy, a w dużych miastach nie jest to prawdopodobne, ich spóźnianie się będzie musiało zostać przez nas uznane za coś oczywistego.
Obrzeża jawią się jako atrakcyjne już choćby dlatego, że generują mniejsze koszty tak z uwagi na wynajem, jak i utrzymanie firmowej siedziby. To z kolei sprawia, że możemy pozwolić sobie na większą przestrzeń i ciekawszą jej aranżację, a przecież właśnie w ten sposób buduje się firmowy wizerunek. Firmy na obrzeżach mają i ten plus, że ich klienci nie muszą martwić się o strefę płatnego parkowania albo samo miejsce parkingowe, co w centrum nie jest już tak prostą sprawą.
Niestety, sama promocja firmy jest w takim przypadku znacznie bardziej kosztowna, należy bowiem wyjaśnić klientowi nie tylko, czym zajmuje się nasze przedsiębiorstwo, ale również, jak do niego dojechać. Rozwiązania komunikacyjne mogą być zaś na tyle nieatrakcyjne, że trudno będzie nam pozyskać solidnych pracowników tylko dlatego, że mieszkają oni w znacznym oddaleniu do przedmieść, na których działamy.