0
głosów
- +

Gibkość to klucz do sukcesu

Autor:

Aktualizacja: 01.03.2013


Kategoria: Sport / Trening sportowy


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1120 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Od dłuższego czasu inspiruje mnie gimnastyka, jako dyscyplina sportowa. Po raz pierwszy z gimnastyką spotykamy się w czasie zajęć wychowania fizycznego. Niestety, nie jest ona wprowadzana na wysokim poziomie, najczęściej skłony, mostki, przewroty w przód, w tył, które nie są systematycznie powtarzane.


 

sm_1Gimnastyka w moim życiu nabrała kolorów dopiero podczas zajęć akademickich. Wykładowca Akademii Wychowania Fizycznego bardzo mnie zainspirował.
Gracja w poruszaniu się, estetyka ruchu – przepięknie. W czasie zajęć, poznaliśmy różnorodne ćwiczenia, wpływające na równowagę oraz koordynację wzrokowo – ruchową.

Figury gimnastyczne wykonywane dwójkami sprawiały wiele trudności, ale dzięki współpracy i zaangażowaniu udało się uczynić pierwsze kroki. Załączam przykładowy filmik nagrywany w czasie zajęć. Niestety, nie wszystkie zaplanowane figury udało nam się wykonać. Dopadł Nas stres :)

Układ z gimnastyki wykonywany przy muzyce wykonywany w parach :) 

Trening gibkościowy

Przy omawianiu gimnastyki warto, też poświęcić kilka słów na temat elastyczności naszego ciała. Wysokie rozwinięcie tej cechy gwarantuje poprawę efektywności ruchów oraz zapobieganie kontuzjom. Gibkość związana jest z wiekiem, płcią( dziewczyny są zazwyczaj bardziej gibkie) oraz aktywnością fizyczną. Ruchomość stawów jest najbardziej rozwijana przez regularne ćwiczenia rozciągające. Największe skłonności gibkościowe mamy po rozgrzaniu mięśni do odpowiedniej temperatury, dlatego ćwiczenia związane z tą cechą powinniśmy wprowadzać w końcowej części rozgrzewki.

Pamiętajmy wszystko odbywa się metodą powtórzeniową! Ćwiczenia wykonujemy z podziałem na serię  stosując, krótkie przerwy między nimi.  Napięcie, rozluźnianie i rozciągnięcie mięśnia!


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij