Najpopularniejszą formą jest reklama polecająca, czyli krótki spot, w którym sportowiec zachęca do skorzystania z danej usługi lub przedmiotu. Przykładem może być najnowsza reklama marki samochodu Opel, przedstawiająca model Astra Sedan - udział bierze w niej trzech najsłynniejszych polskich piłkarzy: Robert Lewandowski, Łukasz Piszczek oraz Jakub Błaszczykowski. (link znajduje się niżej)
Sami sportowcy też chętnie podejmują współpracę z odpowiednimi markami. Umowa ze sponsorem polega na obustronnej korzyści - w zamian za wsparcie finansowe zawodnik lub drużyna sportowa zobowiązuje się eksponować logo firmy oraz dbać o dobry wizerunek. Największą popularność w tego typu przedsięwzięciach mają sporty drużynowe. Stroje zawodników są obszyte z każdej strony logo danej marki.
Najbardziej opłacalnym rozwiązaniem jest podpisanie przez sportowca kontraktu na wyłączność z przedstawicielem producenta danego towaru bądź odzieży. Istotnym czynnikiem jest dopasowanie osobowości zawodnika do danego przedmiotu: czy będzie wiarygodny, czy będzie wzbudzał zaufanie klientów. Wysokie osiągnięcia w danej dyscyplinie sportowej nie zawsze otwierają drzwi zawodnikowi do współpracy z mediami. Najważniejszym czynnikiem jest to, aby sportowiec był rozpoznawalny i pełen charyzmy. Anna Kurnikova jest doskonałym przykładem - ma na swoim koncie mniejsze sukcesy niż koleżanki rywalizujące z nią na korcie tenisowym, a jednak to właśnie ona została twarzą kampanii obuwia sportowego marki K-Swiss.
Reklama ma bardzo duże znaczenie w świecie sportu. Starałam się przybliżyć to zjawisko przedstawiając kilka spośród przykładów, którymi rynek jest przepełniony.