1
głosów
- +

Żyć pełnią zdrowia jak najdłużej

Autor:

Aktualizacja: 05.09.2011


Kategoria: Zdrowie / Zdrowe Życie


Artykuł
  • 1 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1350 razy czytane
  • 2 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Czy chcesz mieć więcej energii, czuć się lepiej, wyglądać wspaniale i żyć w zdrowiu i radości przez długie lata? O to wszystko możesz zadbać już od dzisiaj.


Zdrowie to w głównej mierze umiejętność zachowania balansu. Nadmiar i niedobór szkodzi i mowa tutaj zarówno o odżywianiu, ćwiczeniach fizycznych, stresie, pracy.
Istnieje kilka głównych czynników, które to mają główny wpływ na kondycję ciała, zdrowie i długość życia. Mowa tutaj o diecie, odpowiedniej ilości snu, stresie a także ćwiczeniach fizycznych oraz odpowiedniej ilości odpoczynku. Relaksacja jest również niezmiernie ważna by zachować ciało w dobrej formie.Odpoczynek jest niezbędny, więc koniecznie należy go dodać do swojego planu dnia

Jedną z najlepszych rzeczy poprawiających zdrowie fizyczne i psychiczne jest śmiech. Rozluźnia ciało, wspomaga pracę mięśni, odświeża umysł. Zastanów się jak możesz dodać więcej uśmiechu do swojego życia? Filmy komediowe, kabarety, czytanie dowcipów a przede wszystkim dobre towarzystwo. Postaraj się otaczać ludźmi otwartymi, uśmiechniętymi i zadowolonymi z życia. Ich pozytywne nastawienie będzie wpływać na Ciebie w niezmiernym stopniu. Istnieje w psychologii teoria, że dany człowiek jest sumą pięciu osób, które najczęściej spotyka. Z kim się spotykasz najczęściej, jaki wpływ mają te osoby na Twój sposób postrzegania rzeczywistości? Co możesz zrobić by poprawić relacje z ludźmi? Nie musisz ich odrzucać. Wystarczy, że zmienisz swoje nastawienie a otoczenie samo zacznie się zmieniać. Będąc osobą radosną przyciągniesz do siebie radosnych ludzi.

Stres jest zabójcą skrytym i powolnym. Życie w przewlekłym stresie degraduje Twoje ciało i jest powodem wielu groźnych chorób takich jak ataki serca, zawały, podwyższone ciśnienie krwi, astma, problemy żołądkowe, wrzody, bóle głowy a nawet problemy menstruacyjne

Występują różne rodzaje stresu takie jak stres emocjonalny, fizyczny i psychiczny.  O stresie mówi  się wiele złego jednak ma on także swoje pozytywne strony. Stres w życiu jest czasem potrzebny i nie istnieje w organizmie człowieka bez przyczyny. Dzięki niemu gatunek ludzki przetrwał do dzisiejszego dnia. Stres przygotowuje organizm do sprostania wymaganiom- do podjęcia walki lub ucieczki (np. z groźnym zwierzęciem). Jest też inna kwestia. Bez stresu życie pozbawione byłoby emocji, jednak zbyt duża jego ilość zwłaszcza w sytuacjach, w których nie jest potrzebny niesie za sobą duże zagrożenie. Ile stresu występuje w Twoim życiu? Czy wciąż jest to bezpieczna ilość? Jak możesz zmienić niektóre sytuacje przydarzające się w życiu by żyć spokojniej? 

Nie martw się na zapas. Jako ludzie często zamartwiamy się tym co się ma wydarzyć, co może się wydarzyć lub co wydarzyło się w przeszłości. Statystyki mówią, że 30% naszych zmartwień leży w przeszłości a 40% nigdy się nie wydarzy. Co więcej 10% to błahostki a tylko 8% ma racjonalne wytłumaczenie.Postaraj się żyć bardziej świadomie i dostrzegaj jak wiele dobrych i miłych rzeczy spotyka Cię każdego dnia. Możesz je wypisać na kartce by lepiej to sobie uświadomić. Spacer, pyszny obiad z rodziną, słoneczna pogoda, ulubiona lektura- to jedne z wielu małych spraw dających radość. Zwróć na nie uwagę.

Dodaj do swojego życia więcej ruchu. Ludzie o dobrej kondycji wyglądają zdrowiej i czują się lepiej. Ćwiczenia fizyczne dodadzą Ci zdrowia i pozwolą cieszyć się życiem przez lata. Nie musisz się „katować” ćwiczeniami. Chodzi jedynie o odpowiednią ilość ruchu, która nie musi być wcale „męczarnią”. Możesz pójść na półgodzinny spacer, przejażdżkę rowerem, basen, jogę, Nordic Walking. Zabierz przyjaciół i bawcie się dobrze. Ćwiczenia poprawiają także samoocenę, przedłużają życie, spowalniają procesy starzenia.

Naukowcy udowadniają, że regularne ćwiczenia w połączeniu z odpowiednią ilością odpoczynku mogą nie tylko zwiększyć ilość energii ale także dodać nawet kilka lat życia więcej. Dzieje się tak gdyż mięśnie a przez to całe ciało pozostaje w dobrej kondycji.

Odżywiaj się najlepiej jak możesz. Spożywaj zwłaszcza duże ilości warzyw, owoców, pełnoziarnistych produktów, ryb. Dzięki odpowiedniemu odżywianiu będziesz mieć więcej energii, chęci życia, zdrowia oraz lepszą ochronę przed stresem. Unikaj zwłaszcza produktów tłustych i przetworzonych, które są przyczyną ataków serca, wysokiego ciśnienia krwi  i chorób cywilizacyjnych.

Żyj pełnią życia jak najdłużej. Życie jest tylko jedno.


Podobał Ci się artykuł?
1
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.

Zamknij