0
głosów
- +

Perswazja smutku

Autor:

Aktualizacja: 05.08.2010


Kategoria: Rozwój Osobisty / Rozwój Osobisty


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 1937 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Co ma wspólnego perswazja ze smutkiem? Otóż okazuje się, że smutek może być niezwykle skutecznym narzędziem wywierania wpływu. Będąc w niezbyt szczęśliwym nastroju jesteśmy bowiem skłonni zapłacić za coś o wiele więcej, niż zwykle.


 

Czy wiesz, że smutek może mieć ogromną siłę perswazji? Inspiracją do tego stwierdzenia była dla mnie książka pt. Tak! 50 sekretów nauki perswazji”, która obfituje w liczne ciekawostki psychologiczne.

Okazuje się, że będąc w niezbyt szczęśliwym nastroju jesteśmy gotowi wydać więcej pieniędzy i kupić coś za większą sumę pieniędzy niż będąc weselszymi. Stąd tak silna perswazja smutku. Amerykański socjolog Jennifer Lerner przeprowadził eksperyment wprowadzając badanych w smutny lub nieco weselszy nastrój. W tym celu wyświetlił im dwa rodzaje filmów. Jedna grupa oglądała przygnębiający film o śmierci, a druga neutralny – przyrodniczy. Po filmie obu grupom pokazano komplet flamastrów. Członkowie eksperymentu zostali poproszeni o podanie ceny, jaką byliby gotowi zapłacić za flamastry. I co się okazało? Z eksperymentu wyszła niezła ciekawostka psychologiczna. Otóż perswazja smutku była tak duża, że oglądający smutny film podali znacznie wyższą cenę. A więc smutek może być bardzo skutecznym narzędziem wywierania wpływu.

Co z tego wynika dla ciebie? Na przykład to, że będąc w niezbyt szczęśliwym nastroju nie powinnaś wybierać się na zakupy. Jeśli nie jesteś zbyt szczęśliwa, nie kupuj mebli, nie ustalaj ceny sukienki na aukcji internetowej – wyjdzie ci zbyt wysoka. Niech ten artykuł będzie dla ciebie inspiracją, gdy będziesz chciała wpłynąć na samą siebie i sprzedać coś z zyskiem. Pamiętaj jak niezwykła jest perswazja smutku.

Pamiętaj jednak aby nie wykorzystywać czyjegoś złego nastroju do własnych, przebiegłych celów. Nie wyskakuj więc z pomysłem: Hej, słyszałam, że zdechł ci wczoraj pies. Przy okazji, mam dla ciebie super biznes”. Perswazja, czyli siła przekonywania nie powinna być wykorzystywana do tak niecnych celów.

Masz ochotę na inne ciekawostki psychologiczne i inspiracje? Chciałabyś nauczyć się wpływać na ludzi i być szczęśliwą?


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij