Czyż każdy z nas nie kocha kupować produktów bardzo nowoczesnych szczególnie tych związanych z nowinkami technologicznymi? Jednocześnie też za każdym razem, gdy realizujemy taki zakup, mamy nadzieję, że trafi do nas sprzęt w 100% niezawodny, który będzie dobrze funkcjonować. Każdy z nas jednak niestety spotkał się taką sytuacją, że w przypadku wystąpienia awarii jesteśmy pozostawieni samym sobie. 

 

Data dodania: 2021-01-01

Wyświetleń: 571

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

O sukcesie firmy świadczy obsługa klienta

To, co możemy zrobić to na własną rękę szukać kontaktu z producentem. Dzieje się tak nawet wówczas, gdy robimy zakupy w sklepie sieciowym.

Czasami oczywiście gwarancja obejmuje możliwość odebrania przez sprzedawców sprzętu i skierowania go do naprawy do producenta lub pośrednika, ale nie jest to normą. Możemy, więc mieć duży problem, jeżeli kupiliśmy nasz wymarzony komputer, aby korzystać z niego w pracy lub w domu grając w gry automaty hazardowe i nagle zauważamy, że się popsuł. Na szczęście w końcu potrzeby klientów są coraz częściej zauważane przez dostawców, którzy stawiają na lepszą usługę posprzedażową oraz techniczną.

Lepsze relacje z klientem

Z powodów, więc czysto pragmatycznych inwestorzy zaczęli coraz bardziej koncentrować się na tym, jakie są relacje z konsumentami. Budowanie trwałego zaufania jest zawsze jednym z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o ściąganie celów biznesowych długofalowych. Niestety przez wiele ostatnich lat w Polsce panowały tu duże deficyty.

Inwestorzy bardzo często wychodzili z założenia, że liczy się tylko to, aby za wszelką cenę sprzedać usługę lub produkt, a to jednak niestety bardzo często kończy się źle dla danej marki lub firmy. Zaufanie się obniża i w konsekwencji rezygnujemy z niezbyt pewnych sprzedawców i producentów. Na takiej profesjonalnej obsłudze technicznej i posprzedażowej skorzystać może więc każda ze stron.

Kluczowe elementy planowania działalności biznesowej

W konsekwencji ogromna ilość podmiotów gospodarczych inwestuje nawet bardzo duże pieniądze w profesjonalne szkolenia. Na nich właśnie pracownicy oraz menedżerowie uczą się tego, w jaki sposób budować trwałe relacje z klientem, a nawet jak z nim rozmawiać. To jest szczególnie niezbędne w kontakcie bezpośrednim, gdy ktoś przychodzi do sklepu lub do firmy.

Badania psychologiczne nie od dziś udowadniają, że zwykły uśmiech lub najnormalniejsze w świecie "Dzień dobry" potrafią zdziałać cuda. Warto też wskazać, że w sytuacji, gdy oferta w wielu firmach jest niezwykle podobna, a czasami wręcz nie będzie się niczym różnić, to wtedy właśnie głównym wyróżnikiem może się stać profesjonalny kontakt z klientem i obsługa, która zawsze gwarantuje zadowolenie.

Najważniejsza jest szybka reakcja

Jeśli chodzi o konkretne czynniki, które będą decydowały o tym, że jesteśmy zadowoleni z kontaktu z konsultantem albo doradcą klienta, czy też sprzedawcą, to głównie liczy się natychmiastowa reakcja. Nikt przecież nie chce czekać. Nawet zwykłe doświadczenie w przypadku kupowania produktów na portalach aukcyjnych pokazuje nam, że oczekujemy, że przedstawiciel danej firmy od razu odbierze telefon albo przynajmniej odpisze SMS-a, czy też odpowie na nasz e-mail. Nie inaczej ma się sprawa z reklamacją lub zwrotem produktu. Oczekujemy natychmiastowej reakcji lub pomocy, jeżeli oferta wymaga jakiegoś doprecyzowania i wyjaśnienia kwestii spornych.

Opinie klientów ważne dla firm

Szybkie reagowanie i profesjonalna obsługa sprzedażowa są ważne dla inwestorów jednak nie tylko i wyłącznie z uwagi na budowanie trwałych relacji z aktualnymi klientami. Chodzi także o pozyskiwanie nowych konsumentów. Niezwykle popularne jest przecież obecnie publikowanie autentycznych opinii klientów, którzy korzystali z konkretnej usługi lub produktu. Dlatego coraz częściej przygotowywane są ankiety posprzedażowe mające pokazać wskaźnik zadowolenia klientów. To też pozwala poprawić ewentualne deficyty w sferze obsługi.

Licencja: Creative Commons