Okazało się, że kompetencje miękkie bywają na wagę złota. Tam, gdzie zawodzą liczby, czy systemy, rozwiązaniem bywają nowoczesne techniki psychologiczne. Dlaczego warto postawić na szkolenia jakościowe?
Profesjonalna obsługa klienta to klucz do sukcesu firmy
Zatrudnienie charyzmatycznych, wyposażonych w umiejętności sprzedażowe handlowców czasem okazuje się niewystarczającym rozwiązaniem. Techniki sprzedażowe, czy metody budowania wartościowej relacji z klientem dynamicznie zmieniają się, pojawiają się nowe propozycje, z których nasza konkurencja może już czerpać pełnymi garściami. Dlatego szkolenie obsługa klienta to coś, co nie tylko podniesie kwalifikacje i umiejętności pracowników, ale i pozwoli być firmie "na bieżąco". Tego typu szkolenia jakościowe uczą m.in. prowadzenia rozmowy z klientem, wzbudzania jego zainteresowania i zatrzymywania uwagi, skutecznego wywierania na niego wpływu, co finalnie ma doprowadzić do decyzji zakupowej, ale i chęci powrotu klienta do nas. Co istotne, szkolenie z obsługi klienta wyposaży pracowników także w szereg innych kompetencji, np. w zakresie savoir - vivre w kontakcie z klientem (wielu handlowców nie zdaje sobie sprawy m.in. ze znaczenia, jaki ma ich ubiór, czy sposób, w jaki zwracają się do klienta), czy radzenia sobie w sytuacji konfliktowej.
Kwestie tzw. trudnych klientów, czy wspomnianych sytuacji konfliktowych stanowią zagadnienia szkoleń z zakresu zarządzania reklamacjami, jak te, które znaleźliśmy na https://szkolenia-sgp.pl/szkolenia/sektor-prywatny/jakosc/dostawcy-kontakt-z-klientami/zarzadzanie-reklamacjami. Temat reklamacji niezmiennie znajduje miejsce w topowych warsztatach i szkoleniach organizowanych dla firm. Okazuje się bowiem, że korzyści płynące z zadowolenia klienta po sprawnie załatwionym procesie reklamacyjnym oraz możliwość ograniczenia kosztownych błędów niewłaściwej czy niezasadnej obsługi reklamacji to dla sprzedawców realna przewaga.
Jak kompetencje miękkie wpływają na naszą pracę?
Szkolenia z kompetencji miękkich, jak obsługa klienta, czy zarządzanie reklamacjami, pozwala zaznajomić się z nowoczesnymi technikami negocjacyjnymi, czy też technikami wywierania pozytywnego wrażenia. Uczestnicy zajęć otrzymują konkretne narzędzia w formie metod i sposobów, które mogą bezpośrednio wykorzystać w swojej codziennej pracy zawodowej. Mimo tego, że szkolenia mają charakter jakościowy, dostarczają praktycznych rozwiązań. Bardzo często pracownicy mogą sprawdzić się podczas zajęć np. rozwiązując konkretne zagadnienia, czy uczestnicząc w symulowanych sytuacjach konfliktowych.
Jeśli zatem oczekujemy, że relacje z naszymi klientami będą trwałe i wartościowe, a procesy reklamacyjne zarządzane w sposób sprawny i eliminujący ryzyko kosztownych błędów (np. reklamacje niezasadne), z pewnością warto rozejrzeć się za szkoleniami z kompetencji w tym zakresie. Połączenie psychologii i zarządzania stwarza w tym przypadku wyjątkowo przydatny na co dzień zestaw.
Co wyróżnia profesjonalne firmy szkoleniowe?
Najprościej będzie rozejrzeć się za ofertami dostępnymi w sieci. Firma szkoleniowa z wieloletnim doświadczeniem na rynku, mogąca pochwalić się jakością potwierdzoną certyfikatami i sukcesami nagrodzonymi wyróżnieniami, to na pewno dobre rozwiązanie. Istotne również, aby prowadzący zajęcia trenerzy byli także doświadczonymi praktykami w swoich dziedzinach. Jeśli szkolenia prowadzone będą w formie warsztatów, stworzy to możliwość wdrażania w praktyce i na bieżąco omawianych metod i rozwiązań.