Poza stosownym, dobrze wyposażonym warsztatem oraz poza pomocami naukowymi (książki, skrypty, czasopisma) potrzebny jest oczywiście dobry nauczyciel.
Dobry nauczyciel to podstawa każdego szkolenia, dlatego bardzo ważna jest wiedza merytoryczna, którą dysponuje prowadzący szkolenie. Ma on za zadanie prowadzić nauczanie w taki sposób, aby zarówno on jak i uczeń mieli pewność, że poszczególne zagadnienia zostały w pełni opanowane. W końcowej fazie kursu uczniowie powinni czuć satysfakcję z wykonanych przez siebie prac oraz zauważyć wyraźny progres w stosunku do umiejętności posiadanych przed rozpoczęciem szkolenia.
Jednak nie mniej ważne są umiejętności interpersonalne prowadzącego zajęcia – te dotyczące stworzenia odpowiedniej, sprzyjającej nauce atmosfery oraz zaufania. Nauczyciel powinien być życzliwy i pomocny, powinien stale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom uczniów, ale też zdecydowanie czuwać nad właściwym, zgodnym z programem, przebiegiem szkolenia. Powinien umieć słuchać i obserwować swoich podopiecznych, tak, aby dostrzegać ich indywidualność i w razie potrzeby odpowiednio korygować plan nauczania poszczególnych osób, powinien dostrzegać wysiłek i pracę, którą uczniowie wkładają w wykonanie kolejnych zadań. Powinien także umieć sprawiedliwie skomentować postępy uczniów, podkreślić osiągnięcia (i wytyczyć dalszy rozwój poprzez zwiększenie wymagań) oraz wskazać słabe punkty (i sposób ich wyeliminowania).
Rolą nauczyciela jest stale dbać o stworzenie i utrzymanie atmosfery współpracy, wzajemnej pomocy oraz o poczucie bezpieczeństwa wszystkich uczestników, ale w tym względzie ważna jest również postawa uczniów.
Od postawy uczestników kursów zależy w dużej mierze wynik procesu nauczania, są oni także odpowiedzialni za relacje z nauczycielem oraz kolegami. Od uczniów oczekuje się dbałości o sprzęt, narzędzia i materiały oraz ciągłego czuwania na bezpieczeństwem – własnym oraz pozostałych użytkowników pracowni.