
Outsourcing pakowania i konfekcjonowania
Gospodarka nie znosi próżni i gdy tylko pojawia się zapotrzebowanie na jakąś usługę, szybko znajdują się jej wykonawcy. Podobnie jest z pakowaniem i konfekcjonowaniem. Obie czynności można zlecić na zewnątrz w formule outsourcingu. Na czym to polega?
Outsourcing to świadczenie konkretnych usług przez podmiot niebędący częścią przedsiębiorstwa, a jego partnerem (podwykonawcą). Jest to bardzo popularny model, z którego korzysta mnóstwo firm, nie tylko w obszarze pakowania i konfekcjonowania. W ramach outsourcingu realizowane są usługi księgowe, finansowe, kadrowe, marketingowe, informatyczne etc.
Popularność outsourcingu bierze się z tego, że rzeczywiście jest to skuteczny sposób na zoptymalizowanie, a pisząc precyzyjnie – obniżenie kosztów różnych procesów biznesowych, włącznie z pakowaniem i konfekcjonowaniem. Zewnętrzne przedsiębiorstwa, wyspecjalizowane w świadczeniu takich usług, zrobią to taniej, a nierzadko lepiej. Zleceniodawca oszczędza sporo pieniędzy na wyposażeniu własnego zaplecza technologicznego, zatrudnianiu i szkoleniu pracowników, a do tego – pisząc obrazowo – pozbywa się problematycznego procesu pakowania i konfekcjonowania, wiedząc, że zewnętrzny partner zadba o zachowanie oczekiwanej jakości w ramach ustalonego budżetu.
Realny wpływ outsourcingu na optymalizację kosztów pakowania i konfekcjonowania
Outsourcing nie jest oczywiście złotym sposobem na obniżenie kosztów związanych z konfekcjonowaniem, pakowaniem czy przepakowywaniem różnorodnych towarów i materiałów. Wszystko zależy tutaj od charakteru działalności przedsiębiorstwa oraz tego, czy już dysponuje ono własnym zapleczem do realizacji tych procesów. Nie bez znaczenia jest także rzetelność wykonawcy usługi, do czego jeszcze wrócimy w naszym artykule.
Przy założeniu, że przedsiębiorstwo rzeczywiście ponosi wysokie koszty pakowania i konfekcjonowania towarów, robiąc to własnymi siłami, outsourcing może okazać się najlepszą decyzją – i to nie tylko z finansowego punktu widzenia:
- Wymierne oszczędności– powierzając proces pakowania i konfekcjonowania towarów zewnętrznemu podmiotowi, nie trzeba już rozwijać własnego zaplecza logistycznego (przynajmniej w tym obszarze), co oznacza rzeczywiste, bardzo duże oszczędności, które można zagospodarować np. na unowocześnienie linii produkcyjnej, utworzenie nowych stanowisk pracy w kluczowych działach przedsiębiorstwa, wymianę floty pojazdów etc.
- Niezakłócony proces konfekcjonowania i pakowania– zlecając te czynności logistyczne wyspecjalizowanemu w tym przedsiębiorstwu, zyskujemy pewność, że będą one realizowane w sposób nieprzerwany, zgodnie ze specyfikacją zamówienia. Zleceniodawcy nie interesują awarie maszyn, problemy z pracownikami etc. Daje to olbrzymi komfort psychiczny, oszczędzając nie tylko pieniądze, ale też czas.
- Brak konieczności tworzenia nowych stanowisk pracy– w wielu firmach za pakowanie i konfekcjonowanie towarów odpowiadają pracownicy produkcji, co prędzej czy później prowadzi do ich przemęczenia i przeciążenia obowiązkami. To z kolei rodzi poważne ryzyko popełniania błędów. Decydując się na outsourcing, przedsiębiorstwo nie musi już tworzyć nowych stanowisk dedykowanych obsłudze tych procesów, oszczędzając nie tylko na samych etatach, ale też szkoleniach.
Komu powierzyć pakowanie i konfekcjonowanie towarów w formule outsourcingu?
Taką usługę świadczy spółka PEDMO, która jest jednym z najbardziej renomowanych dostawców outsourcingu pakowania, przepakowywania i konfekcjonowania towarów, specjalizując się w obsłudze przedsiębiorstw z sektora przemysłu ciężkiego, rolnictwa i produkcyjnego.
Z pełną ofertą PEDMO można się zapoznać na stronie internetowej pod adresem https://pedmo.eu/.