1. Dawaj swoim subskrybentom wartościową treść. Jeżeli odwiedzający Twoją stronę zobaczą, że oferujesz naprawdę przydatną wiedzę, nie będą się zastanawiać i od razu zapiszą się na Twój newsletter. Dlaczego?
Dlatego, że będą myśleć, że to co będziesz wysyłał im w newsletterze będzie równie dobre.
2. Dodaj opcję zapisania się na listę na każdej ze stron Twojej witryny. Najlepiej, jeśli wstawisz formularz zapisu w najczęściej oglądanym miejscu każdej strony internetowej, czyli w lewym górnym rogu.
3. Spraw, aby zapisanie się na newsletter było możliwie najłatwiejsze. Nie utrudniaj swoim internautą zapisywania się na newsletter. Unikaj skomplikowanych formularzy z np. kilkoma opcjami danych do wypełnienia. Im łatwiejsze i szybsze będzie zapisanie się na Twoją listę, tym więcej będziesz miał subskrybentów. Najlepiej proś tylko o adres email i imię w formularzu.
4. Pokaż przykłady wcześniejszych wydań newslettera. Stwórz osobną stronę z archiwalnymi newsletterami, żeby przyszli subskrybenci zobaczyli, czego mogą się spodziewać w kolejnych wydaniach newslettera. Większość ludzi chce wiedzieć co pojawi się w ich skrzynce.
5. Dogadaj się z innymi właścicielami newsletterów, którzy mają już duże listy adresowe a nie mają czasu do nich pisać. W zamian za taką "pomoc" możesz „gościnnie wystąpić” w newsletterze, który dociera do większej ilości osób. W ten sposób wypromujesz swoją stronę a tym samym zyskasz więcej subskrybentów.
6. Dawaj coś za darmo. Raporty, e-booki albo nawet proste programy. Cokolwiek, ale wartościowego dla Twoich subskrybentów. To sprawi, że chcą to zapiszą się na twoja listę.
Uważaj jednak, aby nie przyciągnąć swoimi bonusami niewłaściwych ludzi. Osoby, które zapisały się na twoja listę, bo oferowałeś darmowe dzwonki na telefon, raczej nie będą zainteresowane kupowaniem książek.
7. Przy każdym nowym numerze swojego newslettera, proś swoich subskrybentów o polecenie swoim znajomym Twojego newslettera. Poczta pantoflowa to najlepszy sposób na zbudowanie wielkiej listy adresowej.
8. Dodaj referencje albo krótką opinię o swoim newsletterze, na stronie z formularzem zapisu. Dzięki temu ludzie zobaczą, że newsletter naprawdę jest dobry, że spełnia swoje zadanie, jeśli inni
wypowiadają się o nim pozytywnie.
9. Jak najczęściej pisz na sowim blogu. Dodając nową ciekawą treść na blogu, nawiązujesz z ludźmi relacje. Jeżeli spodoba im się to co robisz, zapiszą się na Twoja listę. A Ty będziesz miał nowych subskrybentów.
Pamiętaj o możliwość zapisania się na listę na każdej stronie swojego blogu.
10. Użyj ko-rejestracji czyli specjalnego sposobu na budowanie większych list. Polega on na wyświetlaniu reklamy Twojego newslettera podczas, potwierdzania zapisania się na czyjąś listę.
Jest to darmowy i bardzo skuteczny sposób, który polecam każdemu użytkownikowi.
To już wszytko, ale nie myśl, że nie ma więcej sposobów na budowanie większej listy mailingowej. Jest ich jeszcze cała masa a kilka nowych sposobów na budowanie większej listy, możesz poznać czytając ten artykuł o prowadzeniu newslettera.
Powodzenia wprowadzeniu prowadzeniu newslettera.