#1. Tusz nigdy się nie zmaże
Największą zmorą każdego kto kiedykolwiek „pieczątkował” katalogi jest rozmazujący się tusz. Foldery powinny być czyste, przejrzyste i wykonane na dobrym papierze. Tak, aby nasz potencjalny kontrahent chętnie je przeglądał. Dlatego często wykonywane są na błyszczącym papierze kredowym, który jest nieprzychylny pieczątką. Rozmazany ślad nie spełnia swojej roli do tego wygląda po prostu brzydko. Jakby tego było mało może pobrudzić zarówno potencjalnego klienta jak i przedstawiciela firmy. Stosując naklejki możesz być pewny, że problem z tuszem nigdy się nie zdarzy.
#2 Naklejki podołają każdej powierzchni!
Bez względu na rodzaj zastosowanego podłoża, naklejka sprawdzi się idealnie.
Masz przedsiębiorstwo zajmujące się obróbką drewna i chcesz zrobić nietuzinkowe okładki katalogów z listewek? - Proszę bardzo.
Wolałbyś okładkę z płyt winylowych? – Żaden problem.
Pleksi? Karton? Korek? Szkło? Blacha? Laminat? Możesz tak wymieniać w nieskończoność. Jakiegokolwiek materiału nie wymyślisz, naklejki spełnią swoją rolę.
Pieczątka - niekoniecznie.
#3 Estetyka, estetyka i jeszcze raz estetyka
Wygląd katalogu jest bardzo ważny, to nie podlega dyskusji. Naklejka w przeciwieństwie do pieczątki pozwala na zachowanie odpowiedniej estetyki. Dodatkowo może zawierać logo firmy lub zdjęcie przedstawiciela handlowego.
Zdjęcie to szczególnie dobry pomysł. Jesteśmy wzrokowcami i dużo łatwiej nam zapamiętać firmę jeżeli jej twarzą będzie konkretna osoba. Pozytywne wrażenie jakie wywoła przedstawiciel firmy będzie sparowane z konkretnym katalogiem.
#4 Symbol nowoczesnej firmy
Pieczątki na katalogach to już prehistoria biznesu. Świat biegnie do przodu, z dnia na dzień pojawiają się nowe narzędzia i trendy marketingowe. Nowoczesność, rozwój, technologia - to przymioty dobrze prosperującej, współczesnej firmy. Wyobrażasz sobie “opieczątkowane” katalogi Apple? Bierz przykład z dużych rozwijających się przedsiębiorstw, które dbają o wizerunek swojej firmy i dbają o szczegóły, to miedzy innymi dzięki nim budują silną markę.
#5 Profesjonalizm
Tworząc katalogi zadbałeś o najmniejszy szczegół, dobierałeś odpowiednie zdjęcia, czcionki i teksty, stworzyłeś zestawienia danych, wykresy i tabele. Wszystkie działania były profesjonalne. Także i miejsce z danymi przedstawiciela handlowego takie powinno być. Naklejka w przeciwieństwie do pieczątki podkreśla profesjonalizm przedsiębiorstwa, środowisko biznesowe to nie urząd pocztowy, tutaj pieczątka nie symbolizuje niczego dobrego.
#6 Personalizacja naklejki
W przeciwieństwie do pieczątek naklejki mogą zostać wykonane z uwzględnieniem rożnych danych. Nie ma potrzeby zakupu dziesięciu pieczątek dla każdego z przedstawicieli firmy, wystarczy jedno zamówienie z określonymi projektami. Jak wspomniałam istnieje też możliwość wykorzystania grafiki. Nie jesteś też ograniczony kolorystycznie. Naklejki mogą być czarno-białe, kolorowe lub wykonane na papierze fluorescencyjnym, nietuzinkowy kształt również nie jest problemem.
#7 Przedstawiaj klientowi tylko te dane, które go interesują
Często wykorzystywane pieczątki zawierają nieistotne dla odbiorcy katalogu dane, nie są przecież tworzone właśnie do tego zadania. Informacja o regonie firmy, numerze nip lub krs, są zdecydowanie zbędne. Klient na ich miejscu wolałby zobaczyć twój adres e-mail, bezpośredni numer telefonu do przedstawiciela i adres strony WWW.
#8 Dobra widoczność danych
Naklejki ze względu na swoje odpowiednio zaprojektowane tło zawsze zapewniają dobrą widoczność przedstawianych treści. Nie ma znaczenia miejsce na katalogu. W przypadku wykorzystywania pieczątki, grafika folderu może stanowić poważną przeszkodę. Należy przygotować specjalne wybielone miejsce na pieczątkę. W innym przypadku wzór okładki może spowodować trudności w odczytaniu danych.