Czy naklejka może nieść skuteczny przekaz marketingowy? Jakie warunki powinna spełniać, aby być zauważana? Gdzie można ją umieścić, aby przyciągała uwagę? Sprawdźmy, czym jest doming.

Data dodania: 2020-06-10

Wyświetleń: 192

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja:

Copyright - zastrzeżona

Naklejki doming - skuteczne narzędzie promocyjne

Promocja firmy, czyli ogólnie ujmując reklama, przybiera różne formy. Niektóre są bardziej skuteczne innej mniej, ale dopóki ich się nie wdroży, nie wiadomo, jakie przyniosą efekty. Czasami miliony złotych zainwestowane w kampanię przynoszą nikły zwrot, a innym razem ciekawy nisko kosztowy pomysł pozwoli zarobić krocie. Mówi się, że sukces tkwi w prostocie, a taki przekaz zwykle najtrudniej stworzyć. Wiele osób trywializowało proste rozwiązania, które udoskonalone okazały się strzałem w dziesiątkę. Jedną z takich metod są naklejki 3D. Można je porównać do handlowca, który cały czas jest u klienta, ale nie trzeba mu płacić za pracę, którą wykonuje każdego dnia. Interesujące? Zobaczmy, jak to wygląda w praktyce.

 

Bądź widoczny

 

Mówi się, że prowadzenie biznesu bez reklamy, jest jak puszczanie oka do dziewczyny w ciemnym pomieszczeniu. Po prostu tego nie widać. W celu uniknięcia takich sytuacji firmy stosują różne rozwiązania, aby być zauważone. Mamy dlatego do czynienia z reklamami w Internecie, telewizji, radiu, prasie, ale także ulotki czy gadżety firmowe. Odpowiednio stworzony przekaz może być skuteczny i zachęcać konsumentów do podjęcia działań. Takim prostym i efektywnym narzędziem są m.in. naklejki doming. Zanim skupimy się na technologii, warto sprawdzić, gdzie występują takie rozwiązania.  Można powiedzieć, że wszędzie, ale dla niektórych to zbyt ogólne określenie. Dlatego warto sprawdzić swoje biuro i dom, oglądając meble, sprzęt elektroniczny, RTV, AGD, komputery, wanny, prysznice, a także okna, drzwi czy bramy wjazdowe do garażu. Określenie wszędzie nie jest wcale przesadne, a to daje duże pole do popisu dla przedsiębiorców z praktycznie każdej branży.

 

Zaawansowana technologia

 

Doming to pokrycie powierzchni przedmiotów lub folii przeźroczystą warstwą dwuskładnikowego poliuretanu.  Żywice po odpowiedniej obróbce i wyschnięciu tworzą elastyczną soczewkę, która zabezpiecza pokryty przedmiot. Technologię wykorzystuje się do tworzenia oznakowań samoprzylepnych, które są odporne na promieniowanie słoneczne, zalanie wodą czy środki chemiczne. Nie dziwi więc fakt, że tego typu rozwiązania stosuje się wewnątrz, jak i na zewnątrz np. na klimatyzatorach instalowanych na dachach budynków. Istnieje duży wybór w kontekście kształtów oraz kolorów. Zarówno jeden i drugi parametr można skonfigurować według własnego pomysłu. Nieco inaczej wyglądające naklejki znajdą się na luksusowych meblach, a inne na bramie wjazdowej do garażu. W tym przykładzie różnica dotyczyć będzie także nadruku zatopionego w żywicy. Przy meblach może to być tylko logo producenta, a na bramie dane kontaktowe i np. numer do serwisu.

 

Dedykowane branże

 

Nieco wcześniej wspominaliśmy, że naklejki 3D mogą sprawdzić się wszędzie i w zasadzie tak jest. Najchętniej z tego typu rozwiązań korzystają branże budowlana, catering, IT, meblarska, produkująca maszyny i urządzenia, pojazdy, serwisy czy wynajem produktów. Na dobrą sprawę zawody takie jak fryzjer czy kosmetyczka mogą w ramach promocji podarować naklejkę lub magnes wykonany w technologii doming swoim klientom. Większość z nich trafi na lodówkę, czyli miejsce, do którego przynajmniej kilka razy dziennie każdy z nas zagląda. Mimochodem zawsze nasz wzrok skanuje tę przestrzeń, gdyż jest to popularne miejsce na listę zakupów czy rysunki dzieci. Dodatkowy magnes lub naklejka będą ekstra dodatkiem, który będzie działał, jak wspomniany handlowiec w terenie. W ten sposób utrwala się obraz marki w pamięci klientów, co skutkuje kolejnymi zamówieniami lub odwiedzinami w sklepie.

Odpowiadając na pierwsze postawione pytanie - tak, naklejka może nieść skuteczny przekaz marketingowy. Dzięki technologii doming można je przytwierdzić do wielu przedmiotów, z którymi mamy kontakt na co dzień. Mogą one przybierać różne formy, kształty lub kolory i tylko od przedsiębiorcy zależy, jak chce je wykorzystać. To jednocześnie warunki, jakie powinno spełniać to narzędzie marketingowe, aby przynosiło oczekiwany efekt. Wybór miejsca ma strategiczne znaczenie. O ile na lodówce czy piekarniku będzie to front, o tyle na luksusowych meblach, oknie lub kabinie prysznicowej będą to boki, lub brzegi. Nadal będą widoczne, ale nienachalnie wkomponują się w dany przedmiot. Naklejki doming 3D to bardzo plastyczne narzędzie marketingowe o dużych możliwościach. Warto więc zastanowić się, jakie zastosowanie i efekty może przynieść w naszej firmie.

Licencja: Copyright - zastrzeżona