Oto 10 prawd o patronacie medialnym:
1. Jest bezgotówkową formą promocji.
2. Daje możliwość umowy dżentelmeńskiej, bez zbędnych formalności.
3. Wzbudza naturalne zainteresowanie mediów i odbiorców organizowanego wydarzenia. Bez konieczności wykupywania reklam.
4. Promuje wydarzenia w sposób informacyjny, a nie reklamowy (jak wiadomo, reklama coraz bardziej budzi negatywne skojarzenia, dlatego nie zawsze jest pożądana).
5. Jest dostosowany do grupy docelowej (wybierając odpowiednie media, które będą informować o patronowanym wydarzeniu).
6. Decydując o treści wysyłanych do mediów, mamy pewność, że kreacja w mediach wydarzenia będzie miała charakter spójny.
7. Wzmacnia całą kampanię promującą wydarzenie.
8. Dokumentuje promowane wydarzenie w formie zapowiedzi, relacji, wywiadów, zdjęć, filmów i innych materiałów dziennikarskich.
9. Im atrakcyjniejsze medium zostaje patronem medialnym wydarzenia, tym owo wydarzenie nabiera większego prestiżu.
10. Może dotyczyć nie tylko wydarzeń. Patronat medialny może obejmować również opiekę medialną nad miejscem, organizatorem wydarzeń, osobą, zespołem, drużyną.
Na tym rodzaju promocji zależy nie tylko tym, którzy go potrzebują, po to, by zainteresowane osoby dowiedziały się o wydarzeniu, osobie, zespole czy drużynie. Patronat medialny jest atrakcyjny również dla medium, które staje się patronem. Im bardziej prestiżowe wydarzenie, tym medium jako patronat medialny zyskuje w oczach czytelników, słuchaczy czy widzów. I odwrotnie - znane, szanowane medium nadaje prestiżu patronowanej sprawie. Zatem korzyści są obopólne.
W kolejnym artykule dotyczącym patronatu medialnego przedstawię, jak tworzyć atrakcyjną ofertę patronatu medialnego.