W dzisiejszych czasach kluczem do zaistnienia w powszechnej świadomości odbiorców towarów i usług jest stała obecność produktu oraz jego promowanie w internecie - na firmowej stronie www, na blogu, portalach społecznościowych.

Data dodania: 2018-01-29

Wyświetleń: 1652

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Filmy wizerunkowe - Jak wyróżnić się spośród konkurencji?

Ponieważ konkurencja nigdy nie śpi, warto mieć pomysł na wyróżnienie swojego produktu. Tym, co przemawia do odbiorców najlepiej, jest film.

Co to jest film wizerunkowy?

Filmy wizerunkowe można w uproszczeniu nazwać filmami reklamowymi, z tą jednak różnicą, że ich zadaniem nie jest wypromowanie konkretnego produktu, a całej firmy. Jak sama nazwa wskazuje - chodzi o wzmocnienie wizerunku firmy, przedstawienie jej jako tworzonej przez ludzi całości. Materiał taki pokazuje jaka jest idea prowadzonej działalności i jakie dodatkowe korzyści odnosi klient decydujący się na podjęcie współpracy, poza zakupem najlepszego na rynku produktu. W filmie wizerunkowym można zawrzeć informacje o tym, że firma zapewnia najwyższe standardy warunków pracy, dba o zrównoważone gospodarowanie zasobami naturalnymi czy o członków swojej społeczności.

Film wizerunkowy to reklama, w której zawrzeć można wszystkie najlepsze cechy firmy - i pokazać je swoim potencjalnym klientom, zachęcając ich do skorzystania z oferty.

Nieco innym rodzajem filmu reklamowego są filmy korporacyjne, choć idea ich tworzenia jest dokładnie taka sama - mają na celu zaprezentowanie działalności i osiągnięć firmy, a przez to zbudowanie zaufania do niej.

Jak produkcje ukazują ofertę firmy?

Materiały promocyjne mają długość od kilkudziesięciu sekund do 2 - 3 minut i mogą zawierać w sobie prezentacje i animacje. Największą oglądalnością i skutecznością cieszą się te produkcje, które mają formę dynamicznego, czasem dowcipnego filmu z odpowiednim dźwiękiem i profesjonalnym lektorem oraz montażem.

Filmy korporacyjne mogą być stworzone w kilku wersjach językowych, dzięki czemu stanowią potężną broń w walce o klientów zagranicznych.

Kiedy i w jaki sposób wykorzystuje się filmy wizerunkowe?

Sposobów na efektywne wykorzystanie filmu wizerunkowego jest bardzo wiele. Zacząć należy od umieszczenia go na swojej stronie internetowej, aby był doskonale widoczny dla każdego klienta, który ją odwiedzi. Film taki warto także “puścić w świat” za pośrednictwem popularnych portali społecznościowych - wielu klientów właśnie w tym miejscu poszukuje konkretnego rodzaju towarów i usług a także przesyła i udostępnia interesujące treści znajomym.

Taki film warto także pokazać na targach branżowych. Jeśli wybierasz się na targi zagraniczne, pamiętaj o filmie w wersji obcojęzycznej.

Czy filmy korporacyjne są dobrą reklamą?

Tak, ich potencjał marketingowy jest ogromny. Mają przede wszystkim wielką wartość informacyjną w formie przystępnej dla potencjalnych klientów czy partnerów biznesowych. Na stronie www można rozpisywać się na temat idei, ludzi tworzących markę i osiągnięć firmy, ale pokazanie tego wszystkiego w filmie zapewnia lepszy przekaz. Tylko film odda emocje i pasję, które są konieczne dla zbudowania doskonałej marki.

Produkcja  - czy można to zrobić samodzielnie?

Nagrywaniem filmów wizerunkowych czy korporacyjnych zajmują się profesjonalne firmy, które oferują realizację przedsięwzięcia począwszy od napisania scenariusza, poprzez realizację zdjęć i filmów, na montażu i udźwiękowieniu kończąc. Na pytanie o to, czy film taki można zrobić samodzielnie, odpowiadamy więc: “można, ale nie ma to żadnego sensu”. Nie ma bowiem nic gorszego dla wizerunku firmy, jak fatalnie, nieprofesjonalnie zrobione filmy. Produkcja ich wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia i profesjonalnego sprzętu. Lepiej więc zadanie to powierzyć firmie, dla której jest ono chlebem powszednim. Tylko dzięki temu obraz firmy zostanie prawidłowo zbudowany i ugruntowany.

Jeśli więc chcesz skutecznie wypromować swoją firmę i pozostawić konkurencję daleko w tyle, zdecyduj się na nagranie filmu wizerunkowego. Profesjonalny, doskonale zrealizowany materiał reklamowy ociepli wizerunek Twojej firmy i wzbudzi zaufanie klientów. Pomoże Ci w tym dobra agencja marketingowa

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena