Można powiedzieć, że we współczesnych mediach rządzą dwa rodzaje komunikacji: krótkie wiadomości tekstowe oraz zdjęcia i video. Trend ten został dostrzeżony i doceniony przez marketingowców, stąd też reklamy graficzne i audiowizualne są coraz częściej stosowanym sposobem nawiązywania interakcji z klientem.

Data dodania: 2016-05-27

Wyświetleń: 942

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Po co produkuje się filmy korporacyjne?

Nurt ten został także szybko przechwycony przez korporacje. W tym jednak wypadku częściej stosowanym medium są b. A to dlatego, że zazwyczaj zachodzi potrzeba przekazania odbiorcy informacji w zakresie przekraczającym możliwości jednego czy nawet kilku obrazków. Ponadto badania wykazują, że treści słyszane są zapamiętywane w 20%, oglądane w 30%, ale połączenie słuchania i oglądania przynosi już zapamiętywanie na poziomie 70%.

Na wstępie wspomniano o rosnącym potencjale reklamowym filmów. Jednak w korporacjach video promocyjno-marketingowe są tylko jednym z rodzajów produkowanych materiałów. Istnieje bowiem wiele celów, dla których filmy te powstają.

Zacząć można od tego, że filmy korporacyjne podzielić można na zewnętrzne i wewnętrzne. Zewnętrzne to właśnie głównie materiały promocyjne. Mają na celu zaprezentowanie potencjalnemu klientowi, kontrahentowi, inwestorowi lub pracownikowi historii i charakteru firmy, jej najważniejszych osiągnięć i sukcesów, kierunku rozwoju, priorytetów. Ponadto służą budowaniu wizerunku marki i utrwalania go u odbiorców. Do tej grupy zalicza się także filmy instruktażowe dla klientów (np. pokazujące sposób montażu mebli, obsługi narzędzia, ale też korzystania z oprogramowania) lub prezentujące nowy produkt lub usługę. Oczywiście kwalifikują się tutaj także filmiki-wizytówki prezentowane na stronie głównej lub na przykład na targach branżowych.

Wewnętrzne filmy korporacyjne skierowane są do personelu. Ich tworzenie może być zadaniem dla pracowników, mającym na celu podkreślenie, że są one częścią zespołu i danej firmy. Mogą być to materiały szkoleniowe, instruktażowe, motywacyjne, wdrożeniowe.

Ogromną zaletą materiałów video jest to, że jednocześnie można dotrzeć do wielu użytkowników jednocześnie. Filmy są efektywnym środkiem przekazu, gdyż trafiają do konkretnej, sprofilowanej grupy odbiorców. W zależności od celu, mogą być zrealizowane jako animacja, dokument, klip lub spot. Szczególnie ważne jest to, że można je umieścić nie tylko na witrynie firmowej, ale także w mediach społecznościowych i na firmowym kanale YouTube. Jest to zatem idealna forma komunikacji ze współczesnym odbiorcą.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena