Skuteczny marketing internetowy w wyszukiwarkach to Twoja szansa na pozyskiwanie klientów przez Internet. Sprawdź, w czym może Ci pomóc pozycjonowanie stron www (SEO) i kampanie PPC (Pay Per Click), realizowane za pomocą Google Ads.
SEM, SEO i PPC - co to takiego?
Wszystkie te akronimy opisują procesy, których założeniem jest wyróżnienie się na tle konkurencji w trudnym środowisku internetowym. Pojęcia te nie są jednak tożsame, dlatego warto bliżej im się przyjrzeć i dowiedzieć się, o co tu tak naprawdę chodzi.
SEM
SEM (Search Engine Marketing) to wszelkie działania, których celem jest promocja witryny w wyszukiwarce, zarówno w bezpłatnych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. Marketing w wyszukiwarkach obejmuje pozycjonowanie strony internetowej (SEO) i reklamy sponsorowane (PPC), dlatego stosowany jest następujący wzór: SEM = SEO + PPC. Tak szeroko zakrojone działania dają pewność, że reklama w Internecie zwiększy współczynnik konwersji, przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności marki, zbuduje pozycję eksperta w branży i przełoży się na realizację innych istotnych celów biznesowych firmy.
SEO
SEO (Search Engine Optimization) to, najprościej mówiąc, optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google polega na dostosowaniu do aktualnych wytycznych tych czynników, które mają bezpośredni wpływ na pozycję witryny w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. SEO jest więc ważnym elementem kampanii SEM i sprawdza się w wielu branżach, m.in. e-commerce.
PPC
PPC (Pay Per Click) to drugi, oprócz optymalizacji SEO, ważny element działań marketingu w wyszukiwarkach. Opiera się na mechanizmie, w którym reklamodawca wykupuje reklamy w wyszukiwarce i płaci tylko za realne kliknięcia, czyli faktyczną interakcję użytkownika. Reklamy PPC pojawiają się nad wynikami organicznymi. Mogą przybierać formę tekstową (linki sponsorowane) lub tekstową i graficzną (reklama produktowa: Zakupy Google).
Marketing internetowy - zalety
Marketing internetowy w wyszukiwarkach ma wiele zalet. Najważniejsze z nich prezentujemy poniżej.
- Targetowanie - SEM ukierunkowany jest na konkretne frazy wpisywane przez użytkownika w okno wyszukiwarki. Reklama w wyszukiwarce pozwala zatem dotrzeć do wyselekcjonowanej grupy klientów, którzy są realnie zainteresowani Twoimi produktami lub usługami.
- Duża elastyczność - pozycjonowanie stron www i kampanie Google Ads doskonale się uzupełniają i wpływają na znaczącą poprawę widoczności strony w wyszukiwarce. Pozycjonowanie witryny to dążenie do stałej, najwyższej pozycji w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania na powiązane z Twoim biznesem frazy. Jednocześnie możesz postawić na stałą lub tymczasową kampanię Ads, doprecyzowując tym samym, do kogo szczególnie i w jakim celu chcesz dotrzeć ze swoim przekazem.
- Zwiększenie świadomości marki - widoczność w wyszukiwarce oznacza większą rozpoznawalność i budowanie świadomości marki w oczach potencjalnych klientów.
- Efektywność - udana kampania SEM to gwarancja wysokiego zwrotu z inwestycji. Stosunek poniesionych kosztów do realnych zysków jest korzystniejszy niż ma to miejsce w przypadku innych zabiegów marketingowych.
- Zwiększenie jakościowego ruchu na stronie - to zawsze nadrzędny cel wszelkich kampanii marketingowych w Internecie. Pozyskanie jakościowego ruchu przekłada się bowiem na wyższy współczynnik konwersji.
Agencja zajmująca się reklamą w Google zazwyczaj proponuje kompleksową usługę obejmującą szeroko zakrojone działania marketingowe. Połączenie optymalizacji SEO z płatną kampanią reklamową Google Ads daje najlepsze rezultaty w stosunkowo krótkim czasie.
Agencja SEO - marketing w dobrych rękach
Pozycjonowanie lokalne, globalne czy pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno. Strategia SEM obejmuje także wykorzystanie reklam Google Ads. Oprócz tego warto zadbać o stałą i aktywną obecność w social mediach.
Tak kompleksowe działania wymagają profesjonalnego podejścia, dlatego warto powierzyć je wyspecjalizowanej agencji SEO / SEM. Inwestując w SEM, należy nastawić się na to, że efekty poniesionych nakładów finansowych nie pojawią się od razu. Kiedy jednak firma zajmująca się reklamą w Internecie podeśle pierwsze raporty dotyczące ruchu na stronie, okaże się, że inwestycja wkrótce zwróci się z nawiązką.
Darmową konsultację i analizę strony www uzyskasz na www.sempire.pl