Dobrze wiesz, że w Twoim zawodzie ważna jest ilość i jakość zleceń, dlatego aby rozkręcić swój biznes, musisz pozyskać zleceniodawców. Nie będzie to proste, ponieważ projekty architektoniczne nie są czymś, co można zlecić komukolwiek. Nie kosztują one mało, dlatego klient musi mieć pewność, że powierza je w ręce najlepszych specjalistów.
Jak sobie pomóc w rozwoju biznesu?
Zanim klienci zaczną nas sobie polecać pocztą pantoflową, musimy zdobyć tych pierwszych, którzy będą zadowoleni z naszych usług i zechcą je polecać. Pierwszym krokiem będzie zatem zbudowanie portfolio. Póki nie mamy jeszcze zleceń, którymi możemy się pochwalić, dobrze byłoby wykonać kilka fikcyjnych projektów i zamieścić je w swoim portfolio. Następnie możemy skorzystać z usług witryn internetowych typu "wyszukiwarka usług". To witryny, na których klienci znajdą wykaz architektów gotowych podjąć się wykonania projektów. To tam zostawiają oni zlecenia dla architektów, z dokładnym opisem zadania do wykonania, przewidywaną pulą na tę inwestycję i terminem zakończenia pracy. Architekci, którzy czują, że dobrze odnaleźliby się w danym zleceniu, mogą aplikować do podjęcia się go i dzięki temu otrzymać pierwsze intratne zlecenia.
Dobra promocja dla biznesu
Wiele biur architektonicznych bazuje na zleceniach od stałych klientów, czyli inwestorów budowlanych, oraz na poleceniach od dotychczasowych zadowolonych klientów. Dzięki temu mają szansę wypromować swoje działania szerzej, na całą Polskę, a nawet na świat! Mają też szansę dotrzeć do nowych, interesujących klientów spoza ich dotychczasowego koła znajomości.
Rejestracja w tym serwisie jest darmowa i bardzo korzystna dla obu stron. Dla klienta - ponieważ w jednym miejscu w sieci znajduje wielu architektów, spośród których być może uda mu się znaleźć tego najlepszego. Dla architektów z kolei - jest to możliwość otrzymania nowych, interesujących zleceń. W biznesie usługowym bardzo ważne jest to, by nie ograniczać się wyłącznie do stałych klientów, ale rozwijać się, podejmować nowe wyzwania i dzięki temu zarabiać pieniądze. Tego rodzaju serwisy pozwalające się odnajdywać usługodawcom i usługobiorcom są fantastyczną alternatywą dla klasycznej kolumny ogłoszeniowej w prasie.