Jak ma się rynek cateringowy w Polsce? Jak na zmiany na giełdzie reaguje rynek światowy, a w szczególności - amerykański. Poniżej kilka przydatnych informacji.

Data dodania: 2010-09-14

Wyświetleń: 3029

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wiele wskazuje na to, że rynek cateringowy będzie się rozwijał, bo ma jeszcze znaczny potencjał. Na razie Polacy wydają na jedzenie poza domem tylko pięć proc. budżetu przeznaczonego na żywność, podczas gdy np. Niemcy – 35  proc. a  Amerykanie – nawet 50 proc.
Jesteśmy otwarci i chętnie przejmujemy zachodnie wzorce zachowań i styl życia, zapewne więc i w  tym zakresie będziemy się zbliżać do modelu przyjętego w  rozwiniętych krajach Europy i świata. Taka tendencja jest już wyraźna.

Od 10 lat rośnie liczba placówek gastronomicznych, zwiększają się ich obroty. Polacy, zwłaszcza młodzi, coraz chętniej jadają poza domem, nie tylko dlatego, że brakuje im czasu na przygotowanie posiłku. Często jest to chęć spędzenia czasu ze znajomymi, swobodnego pogadania bez konieczności spędzenia kilku godzin w kuchni, a potem krążenia między kuchnią a stołem. Catering daje szansę otrzymania dwóch w  jednym. Jeśli nie chcemy bawić się w  kucharzenie, a  jednocześnie ubimy gościć przyjaciół we własnym domu, pomaga w tym catering. Ten typ działalności firm cateringowych to jednak margines. Podstawą jest catering kontraktowy.
Trudno przewidzieć, jak kryzys wpłynie na rynek usług cateringowych. Jeśli jednak zahamuje jego rozwój – z czym należy się liczyć – to raczej go nie zadusi.

Catering koncesyjny działa w  biurowcach i  części przedsiębiorstw przemysłowych – w bufetach, barach, centrach handlowych, na dworcach, w  restaracjach z  wolną sprzedażą posiłków, a  także na tzw. party serwis – przy obsłudze imprez okolicznościowych:
* bankietów

* grilli

* pikników

* konferencji

* koncertów.

Firmy korzystają z  takich usług, przygotowując spotkania biznesowe. To jeden ze sposobów pozyskania przychylności partnera. Często spotkania mają zintegrować załogę, co sprzyja lepszej i efektywniejszej pracy. Usługi party serwis prowadzą małe lokalne firmy dominujące na rozdrobnionym rynku cateringu. Zazwyczaj mają się dobrze – zarabiają na organizacji imienin, urodzin, przyjęć z okazji komunii, chrztu czy rocznic rodzinnych. Znawcy rynku obserwują, że po okresie
wyprowadzania takich imprez z domów do restauracji czy klubów, są one znów organizowane w  domach. Ostatnio modne stały się wieczory panieńskie i kawalerskie – to też pole do popisu dla lokalnych firm cateringowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena