Coraz więcej osób decyduje się na wykorzystywanie naklejek (vlepek) podczas promocji. Głównie wykorzystywane są on do promocji eventów, inicjatyw społecznych i promocji muzycznej. Można jednak zaobserwować silny trend wykorzystywania vlepek przez podmioty, których główną płaszczyzną komunikacji jest internet. Sklepy on-line chętnie dodają do swoich przesyłek vlepki, traktując je jako dodatkowy gadżet dla klientów. Takie działanie jest dla nich bardzo korzystne. Konsument po otworzeniu paczki (zakładając, że wszystko przyszło na czas i nie było żadnego konfliktu między firmą a konsumentem) jest zadowolony, otrzymana vlepka jest odbierana jako przyjazny gest ze strony przedsiębiorstwa i staje się w ręku klienta narzędziem promocyjnym.
Rozdawanie firmowych vlepek klientom pozwala dotrzeć do całkowicie nowych grup docelowych. Zakładając, że na 100 klientów co dziesiąty przyklei w dowolnym, wybranym przez siebie miejscu otrzymaną naklejkę, przedsiębiorstwo otrzymuje dodatkowe 10 mini reklam. Nie wspominając o liczbie pojawiających się na mediach społecznościowych zdjęć z vlepkami, które można traktować jako bardzo korzystną reklamo-rekomendację dla firmy.
Korzyści jakie można wyciągnąć z obdarowywania swoich klientów vlepkami, są oczywiste. Warto jednak przed samym zamówieniem zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii technicznych. Samo dołożenie do paczki naklejki nie jest równoznaczne z sukcesem.
Vlepki muszą być atrakcyjne. Dobry projekt, najwyższa jakość wykonania, dostosowanie kształtu do projektu graficznego, chwytliwe hasło. To pierwszy etap, któremu należy poświecić chwilę czasu. Następny dotyczy kwestii bardziej technicznych.
Zakładając, że nasz konsument naklei otrzymaną vlepkę w przestrzeni miejskiej, musimy do jej produkcji wybrać odpowiednie materiały.
Naklejki papierowe nie będą tutaj najlepszym wyborem. W tym przypadku warto postawić na naklejki foliowe laminowane. Charakteryzują się one odpornością na negatywne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. Dodatkowo laminat chroni atrament przed wyblaknięciem. Vlepki foliowe laminowane mogą promować przedsiębiorstwo przez znacznie dłuższy okres czasu niż naklejki papierowe. Pokrycie laminatem naklejki ma także swoje zastosowanie z punktu widzenia estetycznego. Laminat uszlachetnia naklejkę.