Ekspozycja towaru w sklepie wpływa na decyzje zakupowe Klientów. Sposób, w jaki eksponujemy towar, determinuje cały proces sprzedaży. Specjaliści jako podstawową zasadę wskazują dobrą komunikację z Klientem. Zasady rozmieszczania towarów w sklepie równie silnie wpływają na postawy Klientów. Często to one decydują czy kupi on dany produkt.

Data dodania: 2018-10-04

Wyświetleń: 2684

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Strefa przykasowa - jak ją urządzić?

Techniki sprzedaży

Relacje z Klientami to oczywiście pierwsze, o co musimy zadbać. To one wpływają na to, jak Klient postrzega naszą markę. Jeśli jednak już je zbudowaliśmy, musimy zadbać także o same sposoby sprzedaży. Jeżeli na tym etapie wszystko także przebiegnie pomyślnie, Klient wyjdzie zadowolony ze sklepu. Z kolei, jeśli tak się stanie, wróci do nas ponownie.

lady sklepowe na stacji benzynowej

Lady sklepowe

Lada sprzedażowa jest miejscem, w którym Klient dokonuje zakupu. To tutaj często odbywa się rozmowa sprzedażowa z klientem. Na niej także umieszczona jest kasa fiskalna. Dlatego można bez przeszkód powiedzieć, że jest to najważniejsze miejsce w naszym sklepie. Wykorzystanie jej do ekspozycji towaru sprawia, że jest to mebel komplementarny. Jej zadaniem staje się już nie tylko bycie miejscem, gdzie odbywa się obsługa Klienta.

Sprzedaż impulsowa

Kontuar sklepowy może służyć jako miejsce sprzedaży impulsowej. Jest to zjawisko polegające na zakupie przez Klienta produktów, których wcale nie planował kupić. W momencie ich zauważenia Klient postanawia dorzucić je do swojego koszyka. Często zdarza się to przy ladzie, podczas stania w kolejce. W ten sposób sprzedają się produkty impulsowe. Najczęściej drobne, tanie produkty, których używa każdy. Mogą to być gumy do żucia, batony lub chusteczki higieniczne.

Jak zachęcić klienta do kupna produktu?

Jeśli chcemy zachęcić Klienta do zakupu produktów impulsywnych, możemy wykorzystać podstawowe zasady merchandisingu. Zasada prawej ręki sprawdzi się w tym przypadku najlepiej. Zakładając, że większość osób jest praworęczna, nasz produkt umieszczamy po prawej stronie podobnego produktu, jednego z liderów branży. Jeśli nasz produkt będzie tańszy, istnieje duże prawdopodobieństwo, że to na niego zdecyduje się Klient.

Dodatkowe korzyści lady impulsowej

Biurko sklepowe można także wykorzystać do prezentowania reklam. Plakaty reklamowe można umieścić na jej boku lub froncie. Również w tym wypadku, Klient w kolejce, zwróci na nią większą uwagę. Obecnie już niemal każdy producent lad sklepowych ma w swojej ofercie lady impulsowe. Stają się one coraz popularniejsze. Nie tylko na stacjach benzynowych, gdzie można je najczęściej spotkać. Można je wykorzystać w sklepach spożywczych, kosmetycznych czy odzieżowych.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena