Lada w sklepie odzieżowym to najczęściej jednocześnie stanowisko kasowo-informacyjne oraz dodatkowo podręczny magazyn. Spełnia bardzo ważne funkcje więc musi zostać tak zaprojektowana, żeby była ergonomiczna i funkcjonalna. 

Data dodania: 2012-03-12

Wyświetleń: 5617

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

5 wskazówek jak wyposażyć sklep odzieżowy cz.2 LADY SKLEPOWE

Klient wchodząc do sklepu powinien bez problemu znaleźć ladę zarówno szukając informacji czy pomocy jak i finalizując transakcję. Idealne dla nowoczesnego stanowiska kasowo-informacyjnego jest miejsce tuż przy wystawie (witrynie) sklepowej, blisko wejścia. Ekspedientka ma wtedy idealne pole obserwacyjne: może Klienta przywitać, dać mu odpowiednia ilość czasu do obejrzenia oferty i jednocześnie szybko zareagować, gdy Klient ma pytania lub potrzebuje pomocy.

Zmiana roli lady w sklepie odzieżowym tzn. odejście od "sprzedaży zza lady" w sposób naturalny wymusiła ewolucją w jej wymiarach. Obecna funkcja stanowiska (zwłaszcza w sklepach konfekcyjnych) spowodowała zapożyczenie wysokości lady ok. 100-110 cm z bardzo popularnego rozwiązania stosowanego w  recepcjach. To optymalna wysokość dla lady sklepowej , która musi jeszcze pomieścić różne potrzebne akcesoria (opakowania dla Klientów, materiały biurowe, podręczny magazyn, miejsce na ważne akcesoria, bieżącą korespondencję  itd )

lady sklepowe

Godne polecenia są na pewno lady sklepowe konfekcyjne, zaprojektowane specjalnie dla branży odzieżowej. Wyróżnikiem tych lad jest możliwość zagospodarowania przestrzeni od strony ekspedientki wg indywidualnych potrzeb lub potrzeb dla danego asortymentu. Do wyboru mamy szuflady, drzwiczki, dodatkowe półki. A poza tym lady te oferowane są w bogatej kolorystyce (jedno lub dwukolorowe) i prawie wszystkie modele dostępne są właściwie "od ręki".

Przy zakupie lady do sklepu odzieżowego powinniśmy także zaplanować odpowiednie wykorzystanie frontu lady. To wymarzone miejsce do zaprezentowania logotypu firmy lub np. własnego hasła reklamowego. Taki rodzaj reklamy bezpośredniej odnosi doskonałe rezultaty bo jak wskazują badania zdecydowana większość z nas to wzrokowcy.

W ostatnim czasie bardzo popularny jest trend by w ladzie sklepowej wykorzystać kolorystykę firmową bezpośrednio w materiale z którego wykonywana jest lada.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena