Kraty i zawieszki dają wiele możliwości, dlatego projektanci sklepów często proponują swoim klientom zawarcie ich w projekcie. Argumentują to różnymi przesłankami – niektóre z nich przedstawiamy poniżej.
Uniwersalna krata ekspozycyjna, czyli podstawa ekspozycji na zawieszkach
Kraty dostępne są w kilku wersjach. Jako krata wolnostojąca, czyli po prostu forma stojaka/stelaża. Taką najczęściej wybierają osoby, posiadające stoiska na zewnątrz lub małe sklepiki. Mogą je w każdej chwili schować lub wystawić na zewnątrz, ponieważ są mobilne i lekkie. We wnętrzach proponujemy kraty montowane na systemach sklepowych lub bezpośrednio do ściany. To duża oszczędność miejsca i zapewnia jego maksymalne wykorzystanie. Jak widać, nie ma znaczenia rodzaj ani budowa sklepu – kraty pasują wszędzie.
Akcesoria na kratę, czyli różne sposoby ekspozycji
Elementów, które pasują na kratę, jest naprawdę wiele. Każda branża znajdzie wśród nich coś dla siebie. Pierwszy z nich to haczyk metalowy, na którym wieszamy wieszaki lub bezpośrednio same produkty. Zazwyczaj drobne, na przykład opakowane w blistry. Jeśli sprzedajesz bardziej wyspecjalizowany sprzęt, na przykład elektronikę i artykuły gospodarstwa domowego, wybierz dedykowane zawieszki. Stworzone specjalnie na suszarki do włosów, lokówki albo telefony komórkowe. W sklepach odzieżowych proponujemy zawieszki na czapki i buty, a w sportowych na piłki. Na kracie umieścisz także koszyki metalowe, które pomieszczą małe artykuły, nienadające się do zawieszenia, na przykład rajstopy w opakowaniach.
Plusy, jakie gwarantuje użycie zawieszek na kratę w sklepie
Przede wszystkim jest to duża oszczędność miejsca. Ten sposób ekspozycji jest także stosunkowo tani, jeśli bierzemy pod uwagę dłuższą perspektywę. Ponieważ zawieszki można w każdej chwili i dowolnie zmieniać, nie potrzebujemy dużych nakładów pieniężnych na zmianę wyglądu ekspozycji. Ma to swoje plusy także wtedy, kiedy zmienia się rodzaj i wielkość prezentowanych towarów. Specjalna zawieszka cenowa daje możliwość umieszczenia etykiety cenowej bezpośrednio na niej. Nie musisz oznaczać wtedy każdego artykułu osobno.