Proponuję ustalić sobie, że każdego dnia przez 30 minut wykonujesz działania związane z rozwojem i promocją Twojego bloga. To nie dużo, tyle czasu na pewno znajdziesz.
Wróćmy do organizacji – co konkretnie zrobić?
Po pierwsze. Stwórz kalendarz redakcyjny.
Tworzenie takiego kalendarza odbywa się w dwóch krokach. Pierwszy z nich, to ustalenie części dnia, która jest najodpowiedniejsza na pisanie bloga – wybierz czas, kiedy nic nie będzie Ci przeszkadzać oraz kiedy nie jesteś zbyt zmęczony. Proponuję wybrać 2-3 dni tygodnia na pisanie, na przykład poniedziałek, środa i piątek od 9 do 9:30. To jest twój „blogging time” – czas spędzony na pisanie.
Drugi krok, to przeznaczenie pozostałych dni tygodnia (wtorek i czwartek) na czytanie blogów z tej samej branży i pisanie komentarzy. To pozwoli Ci zdobyć popularność i uznanie, a także przyciągnie czytelników innych blogów na Twoją stronę.
Oczywiście taka organizacja to tylko przykład, możesz(a nawet powinieneś) ustalić ją indywidualnie, tak, by jak najlepiej pasowała do Twojego trybu życia.
Po drugie. Notuj tematy i pomysły na artykuły, które chcesz napisać na blogu.
Pozwoli Ci to zaoszczędzić czas na pisanie – nie będziesz musiał już wymyślać o czym właściwie masz napisać. Wypisz kategorie wpisów na swoim blogu i pomyśl o 5-10 tematach dla każdej kategorii o których możesz napisać. Przyporządkuj te tematy do twojego kalendarza, żebyś wiedział co i kiedy masz napisać.
Warto nosić ze sobą mały notes, gdyby nagle wpadł Ci pomysł do głowy. Wykorzystaj czas jaki spędzasz w kolejkach, w autobusie itd. na wymyślanie tematów.
Po trzecie. Wciąż powiększaj listę tematów.
Im więcej będziesz blogował, tym więcej pomysłów będziesz miał. Wszystko co robisz, można przekuć na wpis na blogu, każdy film, który oglądasz, każdy artykuł czy książkę którą czytasz. Zbieraj pomysły i linki jakimi chcesz się podzielić na blogu i nigdy nie przestawaj tego robić.
Po czwarte. Pisz teksty seriami.
Być może znajdziesz w ciągu tygodnia dodatkową godzinkę, np. w weekend, którą będziesz mógł poświęcić na pisanie. Zaparz swoją ulubioną herbatę, kup ciastka i napisz kilka wpisów, które będziesz miał „w zanadrzu”. Dzięki temu, wpisy na Twoim blogu będą pojawiać się regularnie, nawet jeśli w tygodniu „coś Ci wypadnie”.
Po piąte. Zleć pisanie tekstów.
Jeśli naprawdę nie będziesz miał czasu na pisanie czegokolwiek na swojego bloga, po prostu zleć to innym. Za niewielkie pieniądze możesz wynająć kogoś, kto z przyjemnością napisze kilka tekstów na Twojego bloga.
Możesz też stworzyć wpis ze swoich postów na różnych forach, z odpowiedzi na maile z pytaniami jakie dostajesz itd.
Po szóste. Rób wywiady.
To najprostszy i najszybszy sposób na tworzenie wartościowej treści na bloga – po prostu rób wywiady ze znanymi i szanowanymi w Twojej branży osobami.
Znajdź 15-20 takich osób, przejrzyj ebooki, książki, przeszukaj gogle i fora internetowe. Przygotuj listę pytań i napisz do nich mail – oczywiście nie każdy się zgodzi, dlatego im więcej takich osób znajdziesz tym lepiej (większa szansa). Umieść również na swoim blogu link do ich strony.