Jeśli więcej niż 50 procent zysków pochodzi od jednego klienta wtedy jesteś na dobrej drodze to upadku w razie zerwania współpracy. Przeczytaj artykuł.

Data dodania: 2009-01-03

Wyświetleń: 2290

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

1. Uzależnienie się od jednego dużego klienta.

Jeśli więcej niż 50 procent zysków pochodzi od jednego klienta wtedy jesteś na dobrej drodze to upadku w razie zerwania współpracy. Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że radzenie sobie z jednym dużym klientem jest łatwiejsze niż stały kontakt z małymi i mniej, zyskownymi klientami, jednak równocześnie, gdy to robisz, jesteś ciągle zagrożony drastycznym spadkiem Twoich dochodów, gdy duży klient odejdzie.

Gdy współpracujesz z jednym klientem masz, tendencję do wielu ustępstw w celu utrzymania dalszej współpracy. Podejmujesz się wykonania specjalnych inwestycji, aby zaspokoić jego specyficzne wymagania. I oczywiście, jesteś tak zajęty jednym, dużym klientem, że nie masz czasu na pozyskiwanie nowych w celu zrównoważenia źródeł dochodów.

Nagle, z tego lub innego powodu wasza współpraca się kończy, a Twój biznes rozpada się i kończy działalność.

Jeśli w tym momencie współpracujesz z jednym, dużym klientem weź to pod uwagę zarówno, jako powód do świętowania i jednocześnie, jako dzwonek alarmowy.

Zawsze poszukuj nowych klientów i możliwości dywersyfikacji źródeł dochodów.

Wykorzystaj środki, jaki pozyskujesz z współpracy z dużym klientem do poszukiwania nowych. Nie czekaj, zrób to teraz, ponieważ później możesz już na to nie mieć czasu.

2. Niskie ceny.

Niektórzy z przedsiębiorców sądzą, że mogą mieć bardzo niskie ceny na swoim rynku i jednocześnie bardzo dużo zarabiać dzięki ilości sprzedanych produktów.

A czy Ty chcesz pracować za niskie wynagrodzenie?

Pamiętaj, że dzięki większym cenom jesteś w stanie zapłacić za takie rzeczy jak marketing i rozwój produktu (i oczywiście wspaniałe wakacje). Niskie ceny równa się brak zysków, co równa się brakowi przyszłości. Dlatego im większe ceny tym lepiej dla Ciebie.

Ustal ceny tak wysoko jak tylko rynek będzie w stanie je znieść. Nawet, jeśli jesteś w stanie sprzedawać więcej produktów po niższych cenach i generować większe obroty, lepiej zrobisz nie robiąc tego. Bądź pewny, że policzysz wszystko dokładnie zanim przystąpisz do obniżenia cen. Policz dodatkowe koszty takiego działania. Dodaj również dodatkowy stres.

Dla firm usługowych, niskie ceny prawie zawsze nie są dobrym pomysłem. Jak przenieść się na następny poziom w biznesie? Podnieść ceny. Gdy już to zrobisz, podnieść je ponownie. Gdy konsumenci lub klienci przestaną kupować, zaszedłeś za daleko.


Licencja: Creative Commons
0 Ocena