Kampanie Google Ads z wielu powodów mogą się nie sprawdzać. Jednak istnieją sposoby, dzięki którym można sprawdzić czy kampanie są prawidłowo skonfigurowane. Jednym z takich sposobów będzie audyt Google Ads. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej. 

Data dodania: 2024-06-13

Wyświetleń: 116

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Na czym polega audyt Google Ads?

Czym właściwie jest audyt konta Google? 

Audyt jest analizą funkcjonującego konta Google Ads. Podczas audytu badana jest skuteczność każdej kampanii poprzez reklamy tekstowe, grupy reklam, listy remarketingowe, słowa kluczowe czy rozszerzenia reklam. Celem, jakim ma audyt Google jest wykrycie potencjału do poprawy na poziomie kampanii. 

Audyt Google Ads obejmuje całe konto oraz efektywność kampanii Google. Po wykonanym audycie istnieje możliwość, by poprawić konkretne elementy, dzięki czemu podnieść współczynnik konwersji. 

Dla kogo przeznaczony jest audyt Google Adwords? 

Optymalizacja kampanii jest procesem, który nie kończy się nigdy. Nieważne jest to, czy reklamy Google Ads wykorzystywane są od miesięcy, czy wielu lat. Podczas audytu procesjonalny zespół zajmie się tym, by kampanie na nas zarabiały. 

Audyt kampanii Google Ads da wiele niezbędnych informacji o prowadzonych kampaniach, efektywności oraz zmianach. Dzięki ich wdrożeniu możliwe będzie zwiększenie skuteczności działań. Taka usługa powinna być kierowana do reklamodawców, którzy korzystają z Google Ads. Jeśli chcą oni zoptymalizować swoje działania, polepszyć czy zweryfikować ich wdrożenie. 

W jakich sytuacjach warto przeprowadzić audyt Google Ads? 

W momencie, kiedy widzimy, że nasze kampanie nie przynoszą założonych efektów, możemy pomyśleć nad przyczyną. Przy skutecznej optymalizacji powinny zmniejszyć się koszty, oraz pojawić inne korzyści jak większa liczba kliknięć, oraz zwiększona konwersja. Poza tym skuteczny audyt kampanii Google powinien stanowić wytyczne do optymalizacji działań reklamowych. 

Audyty kampanii Google Ads są dokumentem, którego ostatecznym efektem są precyzyjne wytyczne, które dotyczą obszarów do poprawy. W trakcie audytu analizowane są różnorodne działania związane z kampaniami Google Ads, jakość oraz ilość słów kluczowych, ustawienia poszczególnych grup reklam, wykluczanie słów kluczowych, listy remarketingowe. 

Jak przeprowadza się audyt w kampaniach Google Ads? 

Wiele lat spędzonych na doświadczeniach przez ekspertów oraz tysiące godzin przy projektach pozwalają na stworzenie schematów działania dla klientów. W trakcie audytu sprawdzą się techniczne aspekty, ale to, w jaki sposób dopasowany zostanie lejek sprzedażowy czy żaden z etapów nie będzie pominięty i czy dotrze do odpowiedniego miejsca. Dodatkowo weryfikowany jest budżet na reklamy poszczególnych kampanii. Sprawdzane są również cele. Wszystkie działania łączone są w jedną całość i analizowane. Przygotowane zostaną także rekomendacje, które pokażą, w jaki sposób wdrożyć optymalną strukturę kampanii dla biznesu. Wtedy działania reklamowe przełożą się na dodatkowe pieniądze. Wejdź na stronę digitalk.pl i dowiedz się więcej.    

Czym jest współczynnik konwersji? 

Każda kampania ma kilka celów. Nadrzędnymi będą generowane leady czy sprzedaż. Dodatkowo pomocne w zwiększeniu liczby klientów mogą być mikrocele. Wykorzystując audyt Google Ads profesjonalna firma jest w stanie zbadać co będzie dla nas najlepsze. Ważne jest też mierzenie konwersji, a nie importu celów Google Analytics. Dobrze zmierzona konwersja może zwiększyć ilość danych w skutecznej optymalizacji kampanii nawet o kilkadziesiąt procent. Warto zainwestować w działania, które w przyszłości mogą przynieść nam pozytywne rezultaty.       

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena