Dlaczego właśnie CRM?
Jest mnóstwo rozwiązań, które mogą wspomagać agentów nieruchomości w ich codziennej pracy, natomiast takie propozycje, jak program dla biur nieruchomości ASARI CRM są wybierane chętnie co najmniej z kilku powodów:
- CRM pozwala na zarządzanie pracą całego zespołu agentów w biurze i w terenie;
- w takim systemie można łatwo zarządzać obsługą klienta na każdym etapie transakcji;
- nowoczesny system CRM jest rozwiązaniem wszechstronnym i może być wykorzystywany nie tylko w biurze, ale też w terenie, dzięki czemu wszyscy zawsze mają aktualne dane;
- podliczywszy koszty, łatwo można dojść do wniosku, że pozornie droższy CRM przekłada się na większe oszczędności i mniejsze straty z utraconych szans w dłuższej perspektywie.
Jeśli oprogramowanie CRM, to nie byle jakie
Program dla biur nieruchomości, jeśli naprawdę ma pomagać agentom w pracy, musi pozwalać na zarządzanie specyficznymi rodzajami informacji. Jest to centrum zarządzania klientami, transakcjami i nieruchomościami, więc cały interfejs musi być przejrzysty i najlepiej, żeby oferował określone poziomu dostępu, co pozwoli na zabezpieczenie pracy poszczególnych członków grup.
Bardzo pożądanym rozwiązaniem jest dziś oprogramowanie, które można uruchomić nie tylko z poziomu desktopu, ale też tabletu czy smartfonu (aplikacja mobilna lub serwis responsywny) – dzięki temu CRM jest użyteczny także w terenie i w czasie spotkań z klientami, które przecież nie zawsze odbywają się w siedzibie biura nieruchomości.
Istotnym aspektem będzie również bezpieczeństwo. Z jednej strony – sama wartość transakcji jest już dostatecznym powodem, aby je chronić, ale w takim programie agregowane są też cenne dane osobowe, a informacje handlowe mogą mieć olbrzymie znaczenie dla utrzymania przewagi konkurencyjnej.
Kluczową cechą będzie też eksport ogłoszeń. Integracje z serwisami ogłoszeniowymi i własną witryną biura mogą ułatwić życie i zautomatyzować czynności, które do tej pory zajmowały często nawet po kilka godzin dziennie. Oprogramowanie CRM ma przede wszystkim pomóc w takiej organizacji pracy agenta, aby ten mógł się skupić na kluczowych zadaniach, a nie kwestiach technicznych.
Dobrze napisany system CRM jest też centrum dowodzenia dla właścicieli biura. Pozwala łatwo oceniać efektywność poszczególnych agentów, wyszukiwać transakcje podwyższonego ryzyka albo inne dane, które mogą decydować o odpowiednich zmianach w pracy biura lub poszczególnych agentów.
Cena? Nie ma znaczenia – i tak się opłaci!
Dobry system CRM dla biur nieruchomości nie jest tani, natomiast nie warto patrzeć na cenę przez pryzmat jedynie obciążeń budżetowych. To narzędzie pozwala oszczędzać czas, lepiej zarządzać biurem, a przez to zmniejszać koszty utraconych szans i tym samym korzyści wielokrotnie przewyższają koszty, które trzeba ponieść.