Niech to będzie coś modnego
Dobra, knajpa, ale jaka? Najlepiej coś, co jest popularne. Przecież ludzie lubią to, co znają! Najlepiej postaw na sushi, bo jest drogie i trendy. Knajpy z sushi są na każdym rogu? Nie szkodzi, przecież twoja będzie wyjątkowa. A jeśli nie sushi, to pierogarnia. Polacy najbardziej lubią pierogi, więc łykną je w każdej ilości. W ostateczności niech będzie to włoska knajpa, koniecznie z pizzą! Tego nigdy za wiele.
Wybór lokalizacji
Na lokal w centrum pewnie cię nie stać, więc w grę wchodzą tylko peryferie i małe osiedla. Tym też nie zawracaj sobie głowy – przecież do dobrej knajpy ludzie będą nadkładać drogi. Przyjadą specjalnie do ciebie! Nie przejmuj się również miejscami parkingowymi, klienci mogą zaparkować pod niedalekim centrum handlowym i przyjść na piechotę, prawda?
Wystrój
Każdy wie, że liczy się wygląd. Ale trzeba się też liczyć z pieniędzmi, więc remont pomoże ci zrobić sąsiad za kilka piwek. Nie ważne, że kafelki będą krzywo położone, a farba na ścianach będzie miała prześwity. Mebli też poszukaj po znajomych – każdy ma jakieś stare krzesło do oddania. Ani się waż wynajmować projektanta wnętrz – przecież to twój lokal i urządzisz go po swojemu. Swojsko, zwyczajnie i tanio, a czego zabraknie to dosztukujesz na szybko w markecie budowlanym. W ostateczności mogą być to meble ogrodowe.
Pracownicy
Jako kucharza zatrudnij świeżego absolwenta gastronomika. Nie będzie miał dużych wymagań finansowych, a kto wie, może odkryjesz wschodzącą kulinarną gwiazdę. Jeśli potrzebujesz kelnerek, to świetnie spiszą się koleżanki ze szkoły i z podwórka. To nic, że nie mają doświadczenia, wszystkiego nauczą się na miejscu. Umowy? Jakie umowy? Najlepiej zatrudnij ludzi na czarno, przecież to normalna praktyka w tej branży!
Ceny
Knajpa to nie działalność charytatywna. Musi na siebie zarabiać i to szybko, aby cały wkład się prędko zwrócił i żebyś mógł się wybrać na zasłużone egzotyczne wakacje. Poza tym ludziom się wydaje, że jak coś jest drogie, to jest luksusowe. Dowal wysokie ceny, żebyś nie był stratny.
Reklama
Marketing to najprostsza rzecz. Wystarczy wysłać ładne licealistki z ulotkami, prawda?
Zrób huczne otwarcie
Głośne otwarcie to podstawa. Przygotuj darmowe przekąski, zaproś wszystkich znajomych i nagłośnij imprezę w mediach. Z pewnością przyjdą tłumy chętnych, by zostawić u ciebie grube pieniądze. A nawet jeśli nie, to będzie to doskonała okazja do spotkania ze znajomymi. Zamknij lokal i wypijcie wszystkie zapasy. Niech wszyscy dobrze pamiętają tę imprezę i twój gest!