Pierwsze pytanie jakie powinieneś sobie zadać i uczciwie na nie odpowiedzieć to:
Po co mi blog?
Być może chcesz prowadzić bloga ponieważ:
- Chcesz podzielić się ze światem swoim punktem widzenia?
- Zainspirować ludzi do: zmiany ich nawyków, sprawić by ich życie stało się prostsze, zdrowsze, pełniejsze...etc.
- Stworzyć coś unikatowego, pięknego...
- Pomóc ludziom (porady, DIY)
- Stworzyć swoją markę osobistą
- Słyszałeś, że to dobry sposób na dodatkowy dochód :D
A może blog ma za zadanie nauczyć się pisania, wyrobić nawyk systematyczności, otworzyć na nowe doświadczenia lub zaspokoić Twoją potrzebę atencji?
Lub też chcesz nauczyć się blogować by zyskać nowe kwalifikacje?
Jak widzisz jest wiele różnych wariantów odpowiedzi i korzyści jakie niesie ze sobą prowadzenie bloga.
Na pewno warto zacząć prowadzić bloga, jeśli jednak Twoją główną motywacją jest chęć zarobienia pieniędzy - obawiam się, że możesz szybko stracić zapał, gdyż z pośród setek tysięcy blogów dostępnych w polskim internecie jedynie niewielka garstka przynosi konkretny dochód. Nie jest to więc łatwy i szybki pieniądz jakby się mogło wydawać.
Jeśli chcesz prowadzić bloga w celach niekomercyjnych wówczas możesz skorzystać z jednej z platform dla blogerów (np. Blogger), która daje Ci możliwości bezpłatnego rozwijania swojej pasji natychmiast po zarejestrowaniu.
Nieco inaczej ma się sytuacja gdy chcesz prowadzić blog firmowy.
Prowadzenie bloga firmowego jest doskonałym wsparciem działań marketingowych gdyż pomaga dotrzeć do nowych odbiorców oraz zbudować trwałe relacje z Klientami. Warunkiem koniecznym takiego bloga jest jednak aby oferował on wartościowe treści, oczywiście wartościowe dla odbiorców. Ponadto systematyczne publikowanie wartościowych treści pomoże Ci w osiąganiu coraz lepszych pozycji w wyszukiwarce google.
Odbiorcy Twoich treści - jeśli będą one użyteczne, chętnie podzielą się nimi - więc zdobędziesz linki zewnętrzne.
Musisz pamiętać, że blog firmowy jest Twoją wizytówką warto więc od samego początku zabrać się za niego profesjonalnie, a więc:
Zainwestuj w domenę i serwer - prowadzenie bloga platformach dla blogerów, gdzie wyświetlane są reklamy, na których treść nie masz wpływu nie jest najlepszym rozwiązaniem. Jeśli strona www Twojej firmy stworzona jest na WordPress, to tak na prawdę przy pomocy kliku kliknięć możesz wzbogacić ją o sekcję blog. Tym samym przechodzimy do narzędzia do prowadzenia bloga.
Narzędzia do prowadzenia bloga
W sieci znajdziesz mnóstwo narzędzi, dzięki którym poprowadzisz bloga, jednak bezsprzecznym liderem, pozostawiającym konkurencję daleko w tyle jest WordPress. WordPress to darmowe oprogramowanie, które początkowo miało służyć właśnie blogerom, jednak obecnie, dzięki systemowi wtyczek i motywów można go wykorzystać jako kreator stron www, narzędzie do prowadzenia e-sklepu - tak na prawdę niemalże każdy rodzaj serwisu można stworzyć w oparciu o WordPress. Międz innymi dzięki jego skalowalności ale również intuicyjności w obsłudze, narzędziom wspomagającym SEO jest najlepszym systemem do prowadzenia bloga.
Popularność WordPressa sprawia, że bez większego trudu znajdziesz gotowe instrukcje jak założyć bloga w oparciu o system WordPress. Z czasem, kiedy będziesz chciał lepiej to niesamowite poznać narzędzie by w pełni wykorzystać jego możliwości możesz zainwestować w kurs WordPress.
Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga czysto hobbystycznie czy jest on wsparciem dla Twojego biznesu systematyczność to słowo klucz, które pozwoli Ci osiągnąć zamierzone rezultaty.