Niestety, konkurencyjność w przypadku większości interesujących nas słów kluczowych nie pozwala na uzyskanie satysfakjonującej pozycji. Warto wtedy sięgnąć po proste frazy, które nawet przy mniejszej liczbie zasobów, pozwolą na polepszenie naszej widoczności.
Proste frazy - Definicja i sposoby pozycjonowania
Zanim przejdziemy do tego, jak pozycjonować proste frazy, musimy ustalić czym są i jak je najprościej zdefiniować. Za proste frazy można uznać zarówno słowa kluczowe składające się z jednego wyrazu, jak i te, które nie posiadają znaczącej konkurencji. Te pierwsze mogą oznaczać wszystko i charakteryzować się bliżej nieokreśloną konkurencją. Przykładowo fraza "pies" jest bardzo ogólna, w jej rankingach przodują strony takie jak wikipedia, dedykowane dla posiadaczy czworonogów kompendia wiedzy czy dyskusje na forach. Mimo iż treść pod taką frazą informacyjną - jeśli jest odpowiednio przygotowana - może obronić się sama i z tego względu uzyskać wysoką pozycję, nie będzie ona najlepszym wyborem pod względem biznesowym.
W przypadku słów kluczowych, których intencja ukierunkowana jest na sprzedaż, czyli np. "karma dla psa", pozycjonerzy mają większe pole do popisu. Inwestycja w działania kompleksowe ma znacznie więcej sensu aniżeli w przypadku słów informacyjnych z prostego powodu - mogą wygenerować zysk i w szybkim czasie się zwrócić. Pozycjonując się we frazie komercyjnej, możemy działać na wielu poziomach. Dobrze zaplanowana treść dająca użytkownikowi to, czego właśnie potrzebuje w połączeniu z profesjonalnie zoptymalizowanymi czynnikami SEO i naturalnym profilem linków, pozwoli na podwyższenie strony w rankingach nie tylko pod główną frazą, ale również we frazach pobocznych np. long-tail i LSI. Przydatna w tym przypadku może okazać się pomoc specjalistów, którzy zaplanują działania i wydelegują je do odpowiednich zespołów.
Proste frazy można rozumieć też jako słowa kluczowe, do których nasza konkurencja raczej nie przykuwa większej uwagi. Może być to jakiekolwiek słowo, ale musimy liczyć się z tym, że z reguły będzie miało ono ograniczoną liczbę wyszukujących. Po przeprowadzeniu wstępnej analizy konkurencji, możemy przystąpić do właściwego działania. Tutaj pomocne okazują się techniki pozycjonowania white-hat oparte przede wszystkim na content marketingu i budowaniu przyjaznych relacji z klientem. Prostą frazę bez problemu powinniśmy wypozycjonować przez stworzenie pomocnego artykułu (np. o długości 3000 słów) napisanego w stylu dziennikarskim przez kompotentnego dziennikarza specjalizującego się w określonym temacie. Jeśli to nie wystarczy, proces możemy przyspieszyć przez zbudowanie linków prowadzących do naszego artykułu z poziomu forów, tanich artykułów sponsorowanych czy specjalnie wyselekcjonowanych katalogów. Warto zwrócić też uwagę na tzw. pozycjowanie w stylu "parasite" - to znaczy publikowanie treści na forach i w serwisach, które są faworyzowane przez wyszukiwarkę w Google - np. na YouTube, w forumowych tematach czy komentarzach na blogach.