Na wstępie do kursu skupimy się na zrozumieniu mechanizmów działania wyszukiwarek internetowych i relacji zachodzących między nimi. Dowiemy się, dlaczego miejsce w rankingu jednej wyszukiwarki ma wpływ na miejsce w rankingu innej.

Data dodania: 2010-11-09

Wyświetleń: 2640

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Wyszukiwarki są najpopularniejszą metodą, która prowadzi użytkownika do twojej strony a zarazem są najbardziej korzystną dla ciebie metodą promocji w internecie. Dziennie wyszukiwarki na całym świecie notują 400,000,000 zapytań. Oczywiście w wynikach zapytania użytkownik może szybko znaleźć oczekiwane efekty, jeśli pozycjonerzy dadzą wytyczne wyszukiwarkom w postaci właściwych słów kluczowych opisujących zawartość strony, co jest jednym z czynników osiągnięcia sukcesu w pozycjonowaniu.

Wyszukiwarki internetowe dzielimy na:
- crawler-based (tradycyjne, oparte na odwiedzinach naszej strony przez roboty );
- directories (katalogi, każdy własnoręcznie może dodać stronę do katalogu);
- hybrid engines (połączenie obu powyższych);
- pay-per-performance and paid inclusion engines (płacimy za dodanie i dalszą promocję w wyszukiwarce naszej strony).

Crawler-based search engines bazują na specjalnym oprogramowaniu, nazywanym pająkiem, robotem lub botem, które w krótkim czasie przemierza treść naszej strony dozwoloną dla niego zbierając informacje na temat ilości słów kluczowych i wprowadzeniach do artykułów. Jeśli po raz pierwszy dodajemy stronę do wyszukiwarki proces taki nazywa się indeksacją, czyli zbieraniem informacji, jeśli strona jest „stara” to roboty zbierają informację o nowościach. Przykładem tego typu wyszukiwarki jest Google.

Directories (katalogi) działają nieco inaczej. Projektant strony czy pozycjoner własnoręcznie dcodaje stronę do kategorii w katalogu, podając nazwę, słowa kluczowe i opis strony często oprogramowanie katalogu samo odczytuje te dane ze źródła naszej strony. Moderator decyduje następnie czy stronę doda czy też odrzuci. Katalogi o wysokim Page Rank są często odwiedzane przez roboty wyszukiwarek dzięki temu nasza strona nawet, jeśli nie jest dodana jeszcze do np. Google to może znaleźć się w wynikach wyszukiwania. Przykładem tego typu wyszukiwarki jest Yahoo i DMOZ.

Hybrid engines czyli łączące Katalog stron z indeksacją przez boty są w mniejszości  a przykładem może być DogPile.

Pay-for-performance and paid inclusion engines. Jeżeli zależy nam na szybkim wzroście popularności naszej strony to jedynym sposobem jest przystąpienie do AdWords Google lub zapłacenie $299 za dodanie do katalogu Yahoo.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena