Mówiło się kiedyś, że Ferrari nie trzeba reklamować, ale to nieprawda. Trzeba reklamować nawet najlepsze produkty i usługi, tylko że robi się to w ściśle określony sposób. Nie inaczej jest z usługami medycznymi i lekarzami: tu też potrzebna jest promocja, ale zupełnie inna niż w przypadku pozostałych branż.

Data dodania: 2022-02-09

Wyświetleń: 545

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Nawet najlepszy profesjonalista potrzebuje reklamy – zwłaszcza w medycynie

Najlepszy lekarz zasługuje na reklamę

W przypadku gabinetów lekarskich czy nawet marki osobistej specjalisty z branży medycznej reklama jest bardzo ważna, ponieważ konkurencja jest ogromna. I pewnie – te gabinety i kliniki, które radzą sobie najsłabiej, bardzo szybko stracą klientów i nie można ich uznawać za wizerunkowe zagrożenie. Ale prawda jest taka, że i doskonałych specjalistów jest wielu i oni będą zabiegali o uwagę potencjalnych pacjentów. O tym nie wolno zapominać, ale nie można też przespać momentu najlepszego na rozpoczęcie działania. Odpowiednio ukształtowany przekaz marketingowy to coś więcej, niż reklama. To także sposób na zwiększenie rozpoznawalności i budowę profesjonalnego wizerunku, który w branży medycznej jest ważny chyba jak w żadnej innej.

Jak promuje się lekarzy i kliniki?

Firma Broker Media z Warszawy to specjaliści, jeśli chodzi o marketing medyczny, w tym również promocję klinik i marki osobistej wielu doskonałych lekarzy. Arsenał dostępnych środków jest oczywiście bardzo rozbudowany i nie w każdej kampanii wykorzystuje się wszystkie możliwości, ale to zależy od konkretnego celu.

Bardzo istotne jest pozycjonowanie strony internetowej, które pozwala wyróżnić lekarza lub konkretny gabinet bądź klinikę w wynikach wyszukiwania Google, ale też robi się to na różne sposoby. Promować można bowiem zarówno główną stronę kliniki, jak i jej podstrony, a nawet opinie w niezależnych serwisach służących choćby do rejestracji. Marketing medyczny nie jest promocją, jak w innych branżach – tutaj istnieje wiele różnych płaszczyzn, na których można działać równolegle i wyróżnienie opinii uzyskanej od pacjenta nawet na zewnętrznej stronie internetowej, jest jednym z ważnych elementów.

Bardzo ważne jest też stworzenie odpowiedniej strony internetowej. Niby wszyscy wiedzą, że to konieczność, ale wielu lekarzy, a nawet klinik, ma strony internetowe, które nie odpowiadają współczesnym standardom ani potrzebom pacjentów. Tutaj tworzy się odpowiednie funkcjonalności i treści, które z jednej strony będą pomagały w sukcesie marketingu medycznego, ale z drugiej będą użyteczne same w sobie. Takie bezpośrednie oddziaływanie na pacjenta jest bardzo ważne, ponieważ pozwala zbudować zaufanie do lekarza i zespołu, a to jest absolutnie kluczowe, jeśli chodzi o pozyskanie klienta w branży medycznej.

Reklamy płatne to też jest opcja, z której można skorzystać, przy czym tutaj w grę wchodzą też dodatkowe ograniczenia nałożone przez sieci reklamowe, które nie każdą treść z branży medycznej pozwalają promować. Specjaliści z zakresu marketingu medycznego muszą zwracać uwagę na takie detale, budując skuteczne kampanie dla lekarzy, gabinetów i klinik.

Dlaczego warto, nawet jeśli masz pacjentów?

Paradoksalnie największym sukcesem lekarza jest to, że pacjent nie musi już więcej umawiać się na wizyty. Oczywiście, że w niektórych specjalnościach prawdopodobieństwo powrotu klienta jest wyższe niż w innych, ale raczej nie jest to coś, na czym buduje się długofalową strategię marketingową. Tu trzeba cały czas zachęcać potencjalnych pacjentów do zapisania się na pierwszą wizytę.

Dla wielu lekarzy wyzwaniem jest też to, że pacjenci coraz chętniej szukają pomocy medycznej poza swoim miejscem zamieszkania, jeśli dowiedzą się, że lekarz w innym mieście będzie w stanie lepiej im pomóc. Coraz częściej więc marketing medyczny przestaje już mieć charakter regionalny. Lekarze rozumieją, że muszą zabiegać też o pacjentów przynajmniej z nieco dalszej okolicy, a często nawet spoza własnego województwa. Poza tym przybywa dobrze wyposażonych gabinetów, a i pacjenci coraz lepiej wiedzą, czego mogą oczekiwać od lekarzy. Tym potrzebom trzeba wyjść naprzeciw i bez odpowiedniej kampanii marketingowej trudno sobie wyobrazić, żeby dobrze prosperujący dziś gabinet siłą rozpędu działał równie dobrze w przyszłości.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena