Pozycjonowanie Stron internetowych w wyszukiwarkach stało się bardzo popularną formą reklamy internetowej do tego stopnia, że masowo powstają rzesze nowych firm i ekspertów oferujących ustawianie pozycji witryn w wyszukiwarkach.

Data dodania: 2010-07-14

Wyświetleń: 2113

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pozycjonowanie Stron internetowych w wyszukiwarkach stało się bardzo popularną formą reklamy internetowej do tego stopnia, że masowo powstają rzesze nowych firm i ekspertów oferujących ustawianie pozycji witryn w wyszukiwarkach.

Właściciele firm zdają sobie sprawę z tego jak ważną cechą jest posiadanie strony internetowej w czołowych pozycjach indeksów wyszukiwarek, używanych masowo przez użytkowników poszukujących usług.

Dlatego widoczność strony w internecie odgrywa kluczową rolę, natomiast droga do tej widocznośći jest czasami żmudna i długa.

Wiele firm świadczących usługi pozycjonowania ma różny sposób podejścia do tego procesu.
Jaki by on nie był należy pamiętać o kilku etapach jakie powinny być spełnione przy pozycjonowaniu.

1. Badanie zapotrzebowania rynku, dobór fraz kluczowych

Jest to pierwszy a zarazem kluczowy etap pozycjonowania, który decyduje o powodzeniu całej kampanii. Dobór odpowiednich fraz kluczowych, na które ma być pozycjonowana strona jest podstawowym elementem.
Fraza kluczowa powinna być spokrewniona z treścią strony internetowej i charakterystyczna dla działalności firmy, być popularna w wyszukiwarkach aby generować solidną ilość odwiedzin strony.

Niektóre firmy zostawiają wybór fraz kluczowych klientom, którzy wybierają przypadkowe mało popularne wyrażenia, nie generujące w ruchu, co w rezultacie prowadzi do ponoszenia kosztów pozycjonowania, straty czasu i minimalnych rezultatów.
Dlatego ważnym elementem jest uświadomienie klientom jak ważna jest odpowiednia selekcja fraz.

2. Optymalizacja treści i budowy witryny. Witryna musi zostać w miarę możliwości zmodyfikowana w taki sposób, aby była przyjazna dla wyszukiwarek a zarazem czytelna.

Kluczowym elementem przy pozycjonowaniu strony na daną frazę kluczową jest zawarcie tej frazy i jej wariacji w treści strony przy zachowaniu jednoczesnej przejrzystości i czytelności witryny.
Kolejną ważną czynnością jest modyfikacja metatagów witryny, czyli charakterystycznych opisów strony, które są widoczne przez wyszukiwarkę.

3. Etap końcowy i najbardziej żmudny to budowa linków zwrotnych do witryny, tzw. "link baiting".
Im więcej stron linkuje do danej witryny, tym "ważniejsza" staje się ona w oczach wyszukiwarki i tym większe pozycje jest w stanie osiągnąć.
Sposobów na pozyskiwanie linków do strony jest wiele min: katalogowanie stron, pisanie publikacji z linkiew zwrotnym lub wymiana linków.

Te 3 etapy są podstawą pozycjonowania stron internetowych.

Bardzo ważnym jest fakt, że czynności pozycjonoujące nigdy nie są w stanie zagwarantować stronie określonej pozycji w wyszukiwarkach a jedynie mają na celu zbliżenie jej do maksymalnyh wyników.

Wyszukiwarki mają swoje algorytmy, które na bieżąco się zmieniają i rządza swoimi własnymi prawami. Dlatego w grę wchodzi również czynnik losowy a pozycjonowanie to proces niekończący się i obejmujący nie tylko wybijanie strony w górę rankingu ale także dźwiagnie jej z powrotem wzwyż kiedy spadnie w rankingu.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena