Posiłkowanie się bezwatrościowymi katalogami
Większość osób, które zaczyna pozycjonować swoją stronę, zaczyna od katalogowania. Idea ta sama w sobie nie jest zła, wręcz przeciwnie. Niestety dużo osób zapomina o tym, że jedynie wpisy do wartościowych katalogów mają jakiś sens. W Internecie jest mnóstwo wielotematycznych, darmowych katalogów, które w rzeczywistości stanowią bezwartościowe śmietnisko. Co z tego, że są darmowe, skoro nie przynoszą żadnych rezultatów. Oczywiście nie oznacza to, że tylko płatne katalogi są dobre. Przy tej okazji chciałbym poruszyć temat "okazji" jakie możemy znaleźć na Allegro. Nie dajmy się oszukać! Jeżeli ktoś oferuje nam dodanie naszej strony do kilkuset katalogów za kilkanaście złotych, to znaczy, że nasze wpisy zostaną w większości wrzucone do śmieciowych katalogów. Pamiętajmy, nie ma nic za darmo.
Systemy wymiany linków
Jednym z najlepszych narzędzi do pozycjonowania są linki. Im więcej linków, tym wyższa nasza pozycja. Pamiętajmy jednak, że co za dużo, to niezdrowo. Korzystając z tradycyjnych systemów wynmiany linków możemy narazić się nie tylko na stagnację naszej pozycji, ale czasami nawet na jej spadek. Wszystko przez to, że Google dokładnie bada ilość i jakość linków jakie zyskujemy, jeżeli jest ona nienaturalnie duża może zostać to negatywnie odebrane. Inną sprawą jest to, że podobnie jak w przypadku katalogowania prawdziwą wartość mają jedynie te wpisy, które są tematycznie powiązane z naszą stroną.
Niewłaściwy anchor text
Dobrą metodą pozycjonowania własnej strony jest równoczesne prowadzenie tematycznego bloga, pisanie artykułów do przedruku, czy udzielanie się na forach w celu umieszczania odnośników do naszej strony. Niestety niejednokrotnie popełniamy bląd w sposobie formułowania samego odnośnika. Chcąc stworzyć odnośnik do strony o tematyce komputerowej nie piszmy "jeśli chcesz wiedzieć więcej kilknij tutaj", bo to tak jakbyśmy pozycjonowali nasza stronę na frazę "tutaj".
Niwłaściwy dobór fraz
Jeżeli dopiero zaczynamy pozycjonować nasz serwis i nie mamy zbyt wielu pieniędzy, nie starajmy się wybierać najpopularniejszych i ogólnych fraz, np. wracając do serwisu komputerowego oszczędźmy sobie pozycjonownie na frazę "komputery", bo z góry możemy założyć przegraną. Zamiast tego skupmy się na bardziej precyzyjnych frazach, które są również powiązane tematycznie, ale znacznie mniej popularne na rynku pozycjonerów.