Optymalizacja treści
Na standardowym sqeeze page mamy nie więcej niż 500-1000 znaków tekstu, który dodatkowo musi być przekonujący dla czytelnika. Jak pewnie się domyślasz nie sprzyja to pozycjonowaniu w wyszukiwarkach. Dlatego przez rozpoczęciem pisania treści na sqeeze page należy wybrać kilka (3-4) najważniejsze frazy kluczowe na które chcemy się pozycjonować.
Teraz musisz już tylko wkomponować wybrane słowa w treść swojego sqeeze page. Zadanie to nie należy do najłatwiejszych i już w kilku pierwszych minutach pracy nad treścią strony będziemy musieli wykluczyć sporą część wartościowych słów kluczowych. Warto jednak trochę się pomęczyć, bo kilkaset wejść miesięcznie piechotą nie chodzi…
Linki wychodzące
Gooogle bardzo nie lubi stron, które nie likują dalej. Z założenia sqeeze page nie powinno mieć żadnych linków wychodzących (dlatego trudno się je pozycjonuje). Jednak na potrzeby wyszukiwarek warto tę regułę lekko nagiąć.
W treści możesz zamieścić jakiś link do wikipedii, albo artykułu zewnętrznego poruszającego daną tematykę. Jeden , czy dwa linki nie wpłyną zbyt negatywnie na odbiorców, a bardzo pomogą przy pozycjonowaniu.
Ponadto warto wykorzystać stopkę sqeeze page i zamieścić tam kilka linków do swoich stron. Nie dość, że zyskasz dodatkowe linki wychodzące to jeszcze pomożesz w pozycjonowaniu pozostałych swoich stron.
Linki przychodzące
Postaraj się, aby linki kierujące do Twojego sqeeze page były jak najwartościowsze. Niech każdy link zamiast słowa „kliknij tutaj” zawiera w słowo (lub całą frazę) kluczowe, na które chcesz się pozycjonować. Staraj się linkować z wartościowych stron/blogów (np. za pomocą komentarzy).
Gdy zdecydujesz się na katalogowanie strony, to zwróć szczególną uwagę na wartość katalogów, niech mają możliwie najwyższy page rank. Nie wstawiaj swoich linków gdzie popadnie, bo to nie przyniesie dobrych efektów.