Bardzo często możemy się spotkać z opiniami, że Facebook jest świetnym narzędziem marketingowym, pozwalającym za darmo dotrzeć do ogromnej ilości klientów. Jednak czy na pewno?

Data dodania: 2012-09-02

Wyświetleń: 1394

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

W praktyce wygląda to tak, że wiele osób, będących przedsiębiorcami, czy po prostu chcących zarobić w programach partnerskich, zakłada swoje profile, tworzy strony, zapraszając na nie wszystkich znajomych swoich znajomych oraz znajomych znajomych itd. Niestety, pomimo tego, że większość z nich klika „Lubię to”, to niestety nie są już tak chętni do zakupu produktu. Czy w takim razie te wszystkie opowieści o magii Facebooka są jedną wielką fikcją? Otóż nie. Facebook to naprawdę świetne narzędzie marketingowe. Osobiście znam sporo osób, które dzięki niemu każdego dnia pozyskują sporą ilość klientów. Sęk w tym, że trzeba wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Darmowych sposobów na pozyskanie klientów jest naprawdę dużo, jednak z uwagi na to, że są darmowe, mają niestety wady. Przede wszystkim dają rezultaty dopiero w dłuższym okresie. Jeśli potrzebujesz nowych klientów od zaraz, lub też z innej przyczyny zależy Ci na czasie (w końcu nikt z nas nie lubi czekać), to musisz zdać sobie sprawę, że darmowymi metodami nie osiągniesz oczekiwanego rezultatu. Ponadto płatne metody dają ruch o wiele lepszej jakości, tzn. jest dużo większe prawdopodobieństwo, że osoba coś kupi, a w końcu o to Co chodzi.

W takim razie jak zdobyć klientów na Facebooku?

W odniesieniu do darmowych metod mam dla Ciebie kilka porad dotyczących zdobywania klientów.

Musisz zdać sobie sprawę z ogromnej ilości użytkowników Facebooka. Co Ci to da? Otóż dzięki temu zrozumiesz, że nie jesteś jedyny, który chce coś sprzedać, niewykluczone, że nawet dokładnie to samo. Dlatego po założeniu strony nigdy nie zaczynaj od razu od sprzedaży. Niektórzy uważają, że na Facebooku w ogóle nie powinno się sprzedawać, a jedynie przekierowywać ludzi na właściwe strony. W każdym razie powinieneś starać się zbudować sobie pozycję eksperta. Udzielaj się, komentuj, dodawaj nowe wpisy, tak, aby ludzie widzieli, że wiesz, o czym piszesz. Kiedy ludzie widzą, że w czymś jesteś ekspertem, to kiedy mają problem, na którym się znasz, z chęcią sami przyjdą do ciebie po pomoc

Tworząc stronę, staraj się ją tak zaprojektować, aby ludzie od razu po wejściu na nią widzieli, czym się zajmujesz. Ponadto wejdź w ustawienia konta i ustaw widzialność tablicy dla wszystkich, a nie tylko dla znajomych.

Jeśli masz swoją stronę, musisz dbać o częstotliwość publikowanych wpisów. Nie możesz zaniedbywać fanów, bo po prostu o tobie zapomną lub zaczną Cię ignorować.

Licencja: Creative Commons