Zrzucanie wagi nie jest prostą sprawą. Większość ludzi jest niezadowolona ze swojej wagi, jednak większość z nich nie jest pewna jak zmienić ten stan rzeczy. Możesz chcieć wyglądać jak model, czy aktor w magazynach czy telewizji, jednak może się to okazać nierealne. Ponadto żadna magiczna pigułka nie spowoduje, że będziesz wyglądać jak ktoś inny.

Data dodania: 2012-07-08

Wyświetleń: 1497

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Więc co powinieneś zrobić ze swoją wagą?

Bycie zdrowym w gruncie rzeczy jest pozostaniem w odpowiedniej dla siebie wadze. Najlepszym sposobem na sprawdzenie czy masz odpowiednią wagę, czy musisz przytyć czy schudnąć jest rozmowa z lekarzem czy dietetykiem. Specjalista może pomóc ci w wyznaczeniu realistycznych celów. Jeśli okaże się, że zrzucenie wagi może być dla ciebie korzystne możesz skorzystać z kilku sugestii zawartych poniżej.

Zaangażuj bliskie osoby

Zapytaj partnera, rodzinę o pomoc w zmianie stylu odżywiania oraz życia. Ludzie mający za sobą wsparcie bliskich osób z reguły osiągają lepsze rezultaty.

Uważaj na to co pijesz

To niesamowite jak wiele dodatkowych kalorii jest zawartych w różnego rodzaju sokach, napojach, które spożywasz każdego dnia.
Zwykłe przejście na dietetyczną wersję napoju może zaoszczędzić nawet do 360 kalorii dziennie. Pij dużo wody i innych napojów nie zawierających cukru, które bardzo dobrze gaszą pragnienie. Przejście na mleko niskotłuszczowe jest także dobrym pomysłem.

Zacznij powoli

Dużo łatwiej jest pozostać przy niewielkich zmianach jadłospisu. Spróbuj ograniczyć ilość spożywanego jedzenia, czy wysokokalorycznych napoi. Następnie spróbuj wprowadzać zdrowsze jedzenie do jadłospisu a także pomyśl o ćwiczeniach.

Nie jedz kiedy masz dość

Wiele ludzi je kiedy jest znudzona życiem, zestresowana lub lubią jeść pomimo iż są jużnasyceni. Zwróć uwagę na moment kiedy nie odczuwasz już głodu i nie jedz już więcej. Wolniejszy sposób jedzenia może pomóc ponieważ twojemu mózgowi potrzeba około 20 minut aby rozpoznać jak pełny jest twój żołądek. Zdecydowanie unikaj jedzenia gdy czujesz się znudzony, zdenerwowany. Spróbuj sobie znaleźć wtedy jakieś inne zajęcie (spacer, czy pójście na salę gimnastyczną to świetne przykłady). Dla wielu ludzi pomocne jest posiadanie dziennika, w którym zapisuje się spożyte produkty i porę posiłku. Przegląd takiego dziennika może pomóc później zidentyfikować emocje, które towarzyszyły przy spożywaniu posiłku i czy był to zły nawyk.

Jedz mniej ale częściej

Wielu ludzi uważa, że zjedzenie kilku małych przekąsek pozwala im później nie obżerać się w trakcie głównych posiłków. Miej zawsze przy sobie kilka zdrowych, niskokalorycznych przekąsek, tak aby móc spożyć dwie przekąski w ciągu dnia. Dodanie zdrowych przekąsek do 3 głównych dań oraz jedzenie mniejszych porcji głównych może drastycznie zmniejszyć ilość spożywanych kalorii.

Nie unikaj ulubionych potraw

Nie mów sobie, że nigdy nie zjesz swoich ulubionych lodów, czy paczki chipsów. Ich zupełne zakazanie może doprowadzić do jeszcze większego ich pragnienia. Także nie przestawaj jeść potraw zawierających tłuszcze, musisz jeść trochę tłuszczu dla pozostania zdrowym. Klucz do sukcesu to podejmowanie "zdrowych" decyzji przez większość czasu.

Zacznij się ruszać

Nie myśl, że musisz uprawiać jakiś sport drużynowy, czy chodzić na aerobic aby zrzucić wagę. Próbuj różnych ćwiczeń do momentu znalezienia ćwiczeń, które sprawiają ci przyjemność. Dla jednych osób będzie to jazda na rowerze, dla innych bieganie lub pływanie. Jeśli zupełnie nie masz ochoty na ćwiczenia to przynajmniej staraj się chodzić, czy jeździć na rowerze np: do pracy, szkoły itp. Wszystko co powoduje, że będziesz się ruszać jest wskazane. Twoim celem powinny być ćwiczenia trwające co najmniej 60 minut dziennie.

Rozwiń mięśnie

Mięśnie spalają więcej kalorii niż tłuszczu. Więc dodanie treningu siłowego do twoich ćwiczeń może pomóc zarówno w zrzuceniu wagi jak i w poprawie sylwetki. Dobrze zbalansowane ćwiczenia zawierają aerobic, ćwiczenia siłowe oraz rozciągające.

Licencja: Creative Commons