Facebook, to oczywiście tylko jedna z odsłon social mediów w Polsce, odsłona jednak najbardziej sprzedażowa i gromadząca nadal najwięcej potencjalnych klientów. Jeśli więc gdzieś sprzedawać swoje produkty w social mediach, to z pewnością na Facebooku. Jak to robić?

Data dodania: 2022-01-17

Wyświetleń: 794

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Facebook - dlaczego warto tutaj sprzedawać i jak to robić?

Zacznij o promocji marki 

Żeby móc myśleć o sklepie na Facebooku oraz innych funkcjonalnościach pomagających w sprzedaży, warto najpierw skoncentrować się na możliwie sprawnym zbudowaniu sobie odpowiedniego groma odbiorców. Oczywiście te dwie czynności mogą dziać się równolegle, natomiast trzeba pamiętać, że bez sprawnie działającego profilu na FB, trudno marzyć o efektywnej sprzedaży. Warto więc na samym początku zainwestować w odpowiednie narzędzia do budowania społeczności na social mediach. Kluczem jest oczywiście publikacja wartościowych, angażujących, ciekawych materiałów, które przyciągają kolejnych odbiorców i sprawiają, że ci, którzy już do ciebie dotarli, nie zamierzają stąd odchodzić. Nie chodzi jednak wyłącznie o budowę określonej liczby obserwujących, ale o stworzenie zaangażowanej społeczności, która chętnie odwiedza twój profil, angażuje się w prezentowane przez ciebie treści, poleca cię innym. 

Regularność i kreatywność

To dwie podstawowe cechy, których musisz oczekiwać od osób prowadzących fanpage na FB. Przede wszystkim punktem wyjścia do budowy odpowiedniego grona odbiorców jest regularna publikacja postów. Warto zadbać o harmonogram, mieć pomysł na to, jaką linię promocji swoich treści obieramy, o czym opowiadamy, jakim językiem i w jaki sposób. Prowadzenie fanpage w oparciu o tak precyzyjnie wskazane założenia jest znacznie prostsze, a jednocześnie buduje u odbiorców wrażenie konsekwencji, spójności w komunikacji marki, jej przejrzystości, co ma niemałe znaczenie dla powodzenia w budowaniu coraz większego grona odbiorców. Ważne jest, aby więcej było w prowadzeniu fanpage przemyślanych decyzji niż przypadkowych, okazyjnych publikacji, choć one także są oczywiście cenne. Ważne jest także analizowanie reakcji na wszystko to, co się dzieje z publikowanymi treściami. Należy korzystać z narzędzi analitycznych, brać pod uwagę uzyskane wyniki, wyciągać z nich wnioski. W końcu nie mniej istotne od wszystkich wymienionych tutaj elementów jest tworzenie treści, które w samej swojej formie będą po prostu ciekawe. Warto tutaj sięgać po różnorodne formaty: od tradycyjnych postów, przez infografiki, obrazki, zdjęcia, video, po ankiety i inne narzędzia. Sposób prowadzenia komunikacji musi być zgodny z tym, jak chce się prezentować marka, do kogo mówi, jaki chce budować wizerunek. Trzeba także mieć na uwadze język tego, do kogo się mówi. Na FB trudno o wyjątkowo oficjalne formuły, ponieważ w tym medium to się nie sprawdza i budzi u odbiorców konsternację. W końcu prowadzenie profilu na FB to także kwestia umiejętnego korzystania z potencjału, jaki dają płatne reklamy, powiązanie ich z reklamami AdWords itp. 

Sklep na FB — czy to się opłaca?

Sklep na Facebooku to z pewnością jedna z linii sprzedaży, którą opłaca się wykorzystywać. Wbrew pozorom nie jest to rozwiązanie jedynie dla przedsiębiorców, którzy całą swoją komunikację opierają na social mediach. Wystarczy przyjrzeć się choćby zachowaniom największych marek odzieżowych, zarówno klasycznych sieciówek, jak i droższych butików. Jeden i drugi typ marki oferuje swoje produkty również przez FB. Dlaczego? Ponieważ tutaj właśnie znajduje się spora część potencjalnych klientów, którzy przeglądając social media, są zdecydowanie bardziej skłonni szybciej podejmować decyzje zakupowe i je finalizować. Nic więc dziwnego, że sklep na FB ma naprawdę spor część profili sprzedażowych na FB. Oczywiście nie sprawdzą się tutaj dobra luksusowe, trudno wyobrazić sobie szybką transakcję na zakup specjalistycznej maszyny, natomiast rozwiązania kierowane do indywidualnego klienta na FB można sprzedawać z bardzo dobrym rezultatem, dywersyfikując w ten sposób również swoje kanały sprzedaży. 

Jak działa sklep na Facebooku?

Sklep na Facebooku założyć jest bardzo prosto. Wystarczy przejść do menedżera zadań, czyli aplikację do zarządzenia fanpage. Tutaj znaleźć możesz opcję sklep. System poprowadzi cię intuicyjnie przez wszystkie kluczowe etapy zakładania sklepu: dodawanie informacji o nim, publikację oferty, poszczególnych produktów, ustalanie sposobu finalizacji zamówienie. Na FB masz dwie opcje — jedna zakłada, że ze sklepu FB klient zostaje przeniesiony na stronę internetową, gdzie finalizuje zamówienie zgodnie z dostępnymi rozwiązaniami. Druga opcja to finalizacja przez bezpośredni kontakt z dostawcą za pomocą Messengera czy e-mail. Tutaj potrzebna jest nieco większa aktywność z twojej strony, jest to jednak rozwiązanie bezcenne dla tych, którzy jeszcze nie mają www. Dodawanie, usuwanie produktów jest banalnie proste. Masz także możliwość precyzyjnego połączenia FB ze stroną internetową, dzięki czemu aktualizacji oferty nie musisz dokonywać ręcznie. Dzięki FB docierasz za to do kolejnej grupy odbiorców, części się przypominasz, a jeszcze inną część stymulujesz do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena