Kampanie SMS to jeden z najczęściej pojawiających się tematów dyskusji na forach internetowych i w serwisach biznesowych. Dzieje się tak dlatego, iż to nowe narzędzie reklamowe rodzi wiele pytań i wątpliwości.

Data dodania: 2011-05-14

Wyświetleń: 2120

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Kampanie SMS to ogólne pojęcie, pod którym kryje się tak naprawdę wiele, całkowicie odmiennych form reklamy. W poniższym artykule postaramy się omówić wszystkie najważniejsze i najciekawsze rodzaje kampanii SMS-owych.

Kierunek SMS-a: od klienta lub do klienta

Kampanie SMS można podzielić ze względu na kierunek wysyłki. Kampanie SMS mogą zatem opierać się na wysyłce wiadomości SMS do naszej grupy docelowej, kampania może jednak także zachęcać do wysyłania SMS-ów pod wskazany numer (na przykład w celu wzięcia udziału w konkursie, otrzymania kodu, zniżki, profitu).

Kampanie SMS: nasz klient lub potencjalny klient

SMS-owe kampanie możemy realizować do osób, które już wcześniej skorzystały z naszej oferty i posiadamy ich numery telefonów. Wtedy taką kampanię SMS-ową określić można jako działanie na rzecz utrzymania relacji (lojalności) z dotychczasowymi klientami. Chcemy im po prostu przypomnieć o naszej ofercie lub poinformować o istotnych zmianach w ofercie: promocje, przyznane rabaty, inne zmiany. Jeżeli posiadasz bazę swoich klientów i ich dane (adres e-mail, adres pocztowy, numer telefonu komórkowego), możesz wybrać kampanię SMS jako jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do nich z e swoim komunikatem. Kampanie SMS bowiem charakteryzują się niezwykle wysokim wskaźnikiem zapoznania się z treścią: aż 97% wiadomości SMS jest odczytanych w przeciągu 4 minut od dostarczenia. Oznacza to niemal natychmiastowe dotarcie z treścią do Twoich klientów.

Zupełnie inaczej wygląda kwestia kampanii SMS do osób, które nigdy wcześniej nie korzystały z Twoich usług. Możesz zdobyć(zakupić lub wynająć) bazę numerów i zrealizować kampanię SMS do tychże właśnie numerów.

Skuteczność

Jeżeli mówimy o kampaniach SMS, nie sposób pominąć kwestii skuteczności. Kampanie SMS mają przecież swoim nadawcom przynosić wymierne biznesowe efekty w postaci np. zwiększenia sprzedaży.

Jeżeli realizujesz kampanię SMS do swoich klientów, możesz liczyć na zwiększenie sprzedaży od 20 do 40% przy dobrze zaplanowanej wysyłce, jeżeli natomiast realizujesz kampanię SMS do leadów (potencjalnych klientów), oczekuj co najwyżej kilkuprocentowego wzrostu sprzedaży.

Jak zacząć?

Jeżeli powyższy artykuł zainteresował Cię kampaniami SMS lub już wcześniej interesowałeś się tym tematem, zacznij gromadzić numery telefonów osób, które są lub mogą być Twoimi klientami. Pamiętaj, iż pozyskanie numerów musi odbywać się w sposób całkowicie etyczny i zgodny z prawem. Jeżeli zrealizujesz wysyłkę SMS do osób, które nie życzą sobie tego typu wiadomości, więcej stracisz niż zyskasz.

Jeżeli natomiast chcesz zrealizować kampanię SMS, mimo iż nie posiadasz swojej bazy, wpisz w wyszukiwarkę frazę „zakup bazy numerów”, a odnajdziesz odpowiednie oferty.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena