Telefon od dawna jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych w biznesie. O ile jednak wcześniej służył przedsiębiorcom i pracownikom do dzwonienia i odbierania połączeń, dzisiejsza rola telefonu w firmie znacząco wzrasta, czyniąc z niego niejednokrotnie podstawową formę komunikacji z potencjalnymi klientami czy pracownikami. Czy w zarządzaniu firmą wspomagać się jednak można również krótkimi wiadomościami SMS?
Witaj, tu Twój dentysta
Problemem sektora usług jest częste odwoływanie umówionych spotkań czy wizyt. Wysłanie krótkiej wiadomości SMS przypominającej o umówionej wizycie sprawia, że aż 50% więcej umówionych wcześniej wizyt dochodzi do skutku. SMS-y przypominające o wizycie stosowane są przez gabinety dentystyczne, salony kosmetyczne wellness&SPA, prawników, ale także ubezpieczycieli, pośredników nieruchomości i w wielu innych branżach, które bazują na bezpośrednich spotkaniach z klientami.
Pamiętam o Tobie, więc Ty pamiętaj o mnie
Wysyłka SMS to także efektywny sposób budowania lojalności klientów, których pozyskaliśmy już wcześniej. Wysłanie życzeń urodzinowych czy informacje o aktualnych ofertach dla stałych klientów to prosty, mało inwazyjny sposób przypomnienia o swojej marce.
Kto pyta nie błądzi
Era internetu sprawiła, iż relacja klient – konsument stała się bardziej interaktywna. To klienci mówią nam czego chcą, co sądzą o naszych produktach i usługach. Opinie te mogą być nieocenionym źródłem wiedzy, którą możesz przekuć na konkretne zyski. Zapytaj więc SMS-em swoich klientów co skłoniłoby ich do zakupu, kiedy najchętniej robią zakupy, gdzie szukają informacji o produktach i usługach, które oferujesz. Wiedzę te wykorzystaj w swojej strategii i kolejnych planach marketingowych. Pamiętaj, aby pytania były zamknięte, jasne i proste. Aby zachęcić jak największą liczbę klientów do odpowiedzi na ankietę, zaoferuj im rabat za każdą odpowiedź na ankietę. Im większa liczba respondentów, tym bardziej miarodajne wyniki.
Budowanie relacji poprzez zabawę
Biznes to nie tylko poważni panowie w garniturach. Tworzenie bazy lojalnych klientów to także zabawa i emocje. W niektórych grupach docelowych, jak np. osoby młode i z większych miast, ta forma kontaktu będzie najbardziej skuteczną formą komunikacji. Jeżeli zatem Twoja grupa docelowa to wymagający konsumenci, którzy sceptycznie podchodzą do tradycyjnych komunikatów reklamowych, zorganizuj konkurs, interaktywną grę miejską, czy SMS-owy quiz. Zaangażowanie emocjonalne, a tym bardziej budowanie pozytywnej, zabawnej aury wokół twojej marki, to najlepszy sposób na trwałą więź marka-konsument.
Poleć znajomym
Współczesne techniki marketingowe bazują w dużej mierze także na systemie poleceń i rekomendacji. Kultowy już znaczek „Lubię to” symbolizuje erę marketingu wirusowego, w którym to konsument – prosument staje się reklamowym nośnikiem. Badania wskazują, iż w dużo większym stopniu ufamy rekomendacjom znajomych niż tradycyjnym przekazom reklamowym. A gdzie mamy największą bazę przyjaciół, rodziny i znajomych? W telefonie! Nawiąż więc ze swoimi klientami SMS-owy dialog i poproś o przesłanie wiadomości dalej do znajomych z ich książki telefonicznej. Pamiętaj, że treść musi być na tyle unikatowa i wartościowa, aby odbiorcy uznali ją za zasługującą na przekazanie dalej i kliknięcie „wyślij do wielu”. W ten sposób Twoja reklama może trafić nawet do sto razy większej liczby odbiorców niż wynosi liczba klientów w Twojej bazie telefonów.