Na początek - reklama
Zanim przystąpisz do prowadzenia fanpage i okreslania swoich celów to warto zastanowić się nad bardzo istotną sprawą. Facebook obecnie organicznie tak mocno ucina zasięgi, że jeśli nie mamy na początek bazy klientów, których możemy zaprosić do polubienia i startujemy od zera - będzie ciężko. Musimy więc zainwestować w płatną promocję. Reklama na Facebooku potrafi być bardzo skuteczna i pozwala realizować nasze cele biznesowe w zadziwiającym tempie. Zatem jeśli myślisz o fanpage to od razu przygotuj sobie pewien miesięczny budżet na promowanie wszystkich postów i profilu.
Używaj kreatywności i inspiruj się tym co w sieci
Gdyby wszystkie profile na Facebooku wyglądały tak samo, to z pewnością portal ten w końcu straciłby zainteresowanie odbiorców, oferując wyłącznie jedno i to samo. Rzeczywistość jest zupełnie inna, ponieważ prowadzenie fanpage jest niewątpliwie kluczowym elementem w budowaniu marki oraz wizerunku. Warto obserwować to, co dzieje się u konkurencji i inspirować się tym, jednak pod żadnym pozorem nie kopiować czy nie odtwarzać tego, co jest już opublikowane. Wtedy też w żaden sposób nie wyróżnimy się z tłumu, a co za tym idzie, nie zostaniemy zapamiętani. Jeśli nie masz w sobie wystarczająco dużo ciekawości świata oraz czasu, warto powierzyć zadanie prowadzenia fanpage zaufanej i doświadczonej agencji social media. To najlepsze rozwiązanie, które z pewnością w krótkim czasie przyniesie zadowalające owoce.
Twórz spójne grafiki i komunikaty
Tworząc Facebooka, bardzo ważne są zarówno elementy graficzne, jak i tekstowe. Zadbaj o to, aby grafiki czy zdjęcia były spójne stylistycznie i przykuwały wzrok. Odbiorcy najczęściej przeglądają feed na portalu pobieżnie, dlatego tak ważne jest zwrócenie ich uwagi atrakcyjnymi materiałami. Postaraj się korzystać z banków zdjęć - bezpłatnych lub płatnych - stosować przyjazną dla marki kolorystykę, tworzyć treści animowane. Różnorodność jest niezwykle istotna. Agencja social media to zaangażowane grono osób, które z pewnością Ci w tym pomoże. Pamiętaj również, że bardzo ważne są także komunikaty. Pisz posty, które będą ciekawe i angażujące. Dzięki temu zbudujesz wokół marki grono wiernych i zainteresowanych odbiorców.
Zadbaj o relację - interakcje i zaangażowanie
Niezwykle istotną kwestią jest zaangażowanie - zarówno prowadzących, jak i odbiorców. Dlatego twórz takie grafiki i posty, które wiesz, że zaciekawią czytelników. Wszystkie działania wykonuj właśnie z myślą o nich. Pamiętaj, aby systematycznie odpowiadać na wiadomości przesyłane na skrzynkę, a także na komentarze, jakie pojawiają się pod postami. Zbudujesz dzięki temu dobre relacje i zachęcisz odbiorców, by z Tobą pozostali.