Jeden błąd, zły wpis bądź komentarz może pogrążyć naszą markę na długo (przykład firmy Nestle). W tej kwestii najlepiej uczyć się na cudzych błędach.
STRATEGIA PRZEDE WSZYSTKIM
Bardzo wiele firm, zakładając fan page nie ma żadnego planu jak, kiedy i po co ma on służyć jego firmie. Traktowanie platformy wyłącznie jako powierzchni konkursowej bądź reklamowej jest ogromnym zaniedbaniem i na pewno nie przyczyni się do zwiększenia popularności naszej marki.
Działanie długofalowe powinno być podstawą wszystkich działań w social mediach. Należy wziąć pod uwagę nie tylko możliwe sposoby ich wykorzystania w celach marketingowych ale także ewentualne potknięcia oraz przewidywanie reakcji użytkowników. Nie jest to sprawa prosta.
KOMUNIKACJA
To jaki sposób komunikowania z fanami wybierzemy powinien wynikać ze strategi działań, rodzaju grupy docelowej oraz charakteru naszej firmy. Jeśli kreujemy się na specjalistów w konkretnej dziedzinie a nie potrafimy udzielić odpowiedzi na pytania stawiane przez użytkowników to coś tu jest nie tak.
Pamiętajcie, że im głębszy dialog z fanami, im więcej wiedzą o nas i im bardziej uczestniczą w tworzeniu naszego profilu (a o to przecież chodzi) tym większe ryzyko naruszenia naszej prywatnej przestrzeni. Dlatego tak ważna jest umiejętność odpowiedniego komunikowania się z fanami także w sytuacjach kryzysowych.
GRZĄSKI GRUNT
Użytkownicy Facebook mają możliwość zgłaszania stron, które uznają za spam. Co więcej można to zrobić całkiem anonimowo dlatego dobrze się zastanów zanim stworzysz ze swojej strony miejsce gloryfikujące Twoją firmę i jej usługi. Wysyłanie masowych propozycji polubienia naszej strony do dużej liczby osób może spowodować jej zbanowanie.
Postaraj się by Twoja strona była nie tylko kanałem promocji ale także źródłem ciekawych, zabawnych informacji, które będą świetnym wabikiem przyciągającym fanów.