Jeśli zamierzasz założyć własnego bloga (lub już go prowadzisz) pamiętaj o jednym: to jest Twój blog! I zrób wszystko, aby nadal pozostał Twój, a nie portalu, na którym jest założony.
Piszę o tym ponieważ wielu internautów odnosi sukcesy w dziedzinie blogowania. Są sławni, poważani w środowisku blogerów, mają wiele wejść dziennie, ale… tak naprawdę to nie ich sukces. To sukces portalu, na którym mają bloga! Wszyscy czytelnicy znają adres ich bloga w postaci: nazwabloga.blog.nazwaportalu.pl. Lecz to nie jest ich blog. To blog portalu na którym jest założony. Oni nie reklamują siebie, lecz reklamują portal. Nie maja wpływu na reklamy dodawane do treści. I choć mają wiele wejść dziennie, nic na tym nie zarabiają. Co więcej – wyeksportowanie bloga (wpisów) na inny portal (lub własne oprogramowanie do blogowania) skutkowałoby bezpowrotną utratą wielu czytelników. Dlatego zanim zaczniesz osiągać sukces w blogowaniu, zainteresuj się promowaniem bloga pod własną domeną, własnym adresem internetowym. Za kilkadziesiąt złotych rocznie możesz wykupić adres www (np. w home.pl) i przekierować go na swój blog. Pozycjonujesz siebie, a nie portal. Jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli (np. portal zacznie dodawać coraz więcej reklam ltd), będziesz miał możliwość przeniesienia wpisów na inną platformę, przy zachowaniu tej samej nazwy. Jeśli osiągniesz sukces i będziesz miał setki wejść dziennie będziesz mógł wykupić hosting i założyć własna platformę blogową (np. wordpress). Ty będziesz decydował o treści, szacie graficznej, formie i wyświetlanych reklamach. Ty będziesz na tym zarabiał, a nie portal.