Witryna sklepu internetowego jest jego wizytówką, za jej pośrednictwem będzie odbywać się sprzedaż dlatego tak ważna jest jej odpowiednia konstrukcja.

Data dodania: 2012-04-16

Wyświetleń: 2482

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Niestety wiele sklepów internetowych ma nieprawidłowo zbudowane strony co może wynikać z kilku powodów. Być może jest to początkujący sprzedawca, który jeszcze nie do końca wie czego oczekują klienci.

Zlecając projekt sklepu firmie zewnętrznej także nie gwarantuje pełnego sukcesu. Dobrze wiedzieć czego się chce by w razie konieczności udzielić wykonawcy określonych wskazówek.

Oto co powinno znaleźć się na stronie każdego sklepu internetowego:

 

KONTAKT: jedna z najważniejszych podstron jeśli chodzi o sklepy internetowe. Powinny się tu znaleźć wszystkie dane kontaktowe firmy, jej siedziba, nazwa właściciela, numer telefonu i formularz kontaktowy z którego można wysłać bezpośrednie zapytanie. Im więcej sposobów kontaktu tym lepiej. Numer gg, skype czy chat na żywo na pewno zwiększą zaufanie klienta, który poczuje, że w razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości sprzedawca jest do jego dyspozycji.

 

O FIRMIE: kolejna niezwykle ważna zakładka na stronie sklepu. Zanim klient dokona zakupu będzie chciał wiedzieć z kim ma do czynienia, kim jest sprzedawca, itp. Ta zakładka pozwoli na pokazanie „ludziej twarzy sklepu” i dosłownie i w przenośni. Możesz zamieścić zdjęcia pracowników, opis czym zajmują się poszczególne osoby, kto za co odpowiada itp.

 

JAK KUPOWAĆ: weź pod uwagę, że niektórzy z Twoich klientów będą robić zakupy w sieci po raz pierwszy i to co dla ciebie jako sprzedawcy wydaje się bardzo proste i intuicyjne klientowi może sprawić wiele problemów. Dlatego warto przygotować poradnik o tym jak poruszać się po sklepie, jak przejść przez poszczególne etapy składania zamówienia, jego realizacji, opłat itp. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie materiału video z zrzutami z ekranu pokazującymi kolejne etapy przechodzi klient.

 

POMOC: zakładka ta często nazywana jest FAQ czyli Frequently Asked Question- powinny znaleźć się tu odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Przed stworzeniem listy pytań możesz poprosić znajomych o to by spróbowali dokonać zakupów w Twoim sklepie w celu sprawdzenia co nie jest do końca jasne, jakie kwestie mogą budzić ich wątpliwości i na tej podstawie przygotować odpowiedzi.

 

REGULAMIN: afera z regulaminami sklepów zawierających klauzule niedozwolone pokazała, że wiele sklepów tworzy regulamin nie do końca wiedząc czemu ma on służyć. Kopiowanie gotowych regulaminów od innych sprzedawców jest błędem i może doprowadzić do poważnych konsekwencji prawnych. Przygotowanie regulaminu najbezpieczniej zlecić profesjonalnej firmie dobrze znającej prawne podstawy funkcjonowania sprzedaży internetowej. Powinny znaleźć się tu informacje odnośnie praw klientów, opisu procesu reklamacyjnego, zwrotu towarów itp.

 

CZAS REALIZACJI: wielu klientów uzależnia dokonanie zakupów od czasu realizacji zamówienia. Nawet jeśli jest on dłuższy nie można oszukiwać klientów, że wysyłamy towar w ciągu 24 h jeśli wysyłamy go w ciągu 3-7 dni. Prawda i tak wyjdzie na jaw, więc lepiej od początku czarno na białym przedstawić klientowi na jaki czas oczekiwania musi być przygotowany.

 

POLITYKA PRYWATNOŚCI: zakupy przez internet wiążą się z koniecznością udostępniania danych osobowych. Obowiązkiem sprzedawcy jest poinformować klienta w jaki sposób i gdzie będą wykorzystywane lub udostępniane jego dane osobowe. I tutaj warto skorzystać z pomocy specjalistycznej firmy.

 

OPINIE: niektórzy sprzedawcy pomijają tą zakładkę w obawie, że negatywne opinie od klientów odstraszą nowych kupujących. Dlatego musisz jak najbardziej starać się by pozytywnych opinii było jak najwięcej. Oczywiście nie da się uniknąć sytuacji w której klient z jakiegoś powodu nie był zadowolony, ale zamieszczenie jego opinii jeszcze bardziej uwiarygodni Cię w oczach klientów, jeśli jeszcze umiejętnie wybrniesz z sytuacji oferując np. Mały rabat lub gratis  za np. Spóźnioną dostawę lub zamieniony towar dodatkowo zyskasz w ich oczach. W relacjach z klientami bądź szczery i nie ukrywaj niczego, a każde kryzysowe sytuacje postaraj się jak najlepiej wykorzystać do budowania wizerunku profesjonalnego sprzedawcy.

Licencja: Creative Commons