Na wiele sytuacji zwyczajnie nie mamy wpływu, ale klienci nie będą chcieli słuchać takiego wyjaśnienia. Jeśli kolejny raz musisz zmagać się z awarią serwera albo spóźnioną przesyłką kurierską po prostu zmień dostawcę usług hostingowych czy kuriera, zamiast tłumaczyć się przed klientami.
Jeśli przydarzy Ci się sytuacja kryzysowa – nie trać głowy i nie panikuj. Zachowuj się tak jak ty chciałbyś aby sprzedawca zachował się wobec Ciebie. Zawsze reaguj na wszelkie sygnały wysyłane przez klientów oraz pracowników – sprawdzaj jakość obsługi klienta (także tej posprzedażowej), zatrudniaj odpowiednią ilość osób. Jeśli są jakieś okresy w których Twoja sprzedaż rośnie (Święta, Walentynki itp) pomyśl o zatrudnieniu dodatkowej osoby.
Jeśli prowadzisz komunikację z fanami za pomocą portali społecznościowych – UWAŻAJ! W dobie powszechnego dostępu do Internetu wszystkie wpadki są od razu wyłapywane – tak przez internautów jak i ludzi z branży czy konkurencję. Nigdy nie kasuj komentarzy od fanów, nie próbuj też wmawiać im, że nie mają racji. Jeśli coś jest nie tak – sprawdź to i zrób wszystko by problem się nie powtórzył.
Za błędy trzeba płacić – czasem bardzo wysoką cenę. Dlatego postaraj się wyciągnąć wnioski a każdy – nawet najmniejszy kryzys niech będzie nauczką na przyszłość. Sytuacje kryzysowe zdarzaja się każdemu, wpadki zaliczają nawet najwięksi, grubt to umiejętność wyciągania wniosków i uczenia się na cudzych błedach