Klient sklepu internetowego ma prawo oddać towar, jeśli nie spełnia on warunków określonych np. w opisie lub nie pokrywa się z tym na zdjęciu. Może także oddać towar ot, tak - bez podawania żadnej przyczyny.

Data dodania: 2012-05-09

Wyświetleń: 1147

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każdy sprzedawca powinien mieć pełną świadomość, w jakich sytuacjach przysługuje Klientowi takie prawo.

To z jednej strony – z drugiej należy zrobić wszystko, by tych zwrotów było jak najmniej – albo żeby nie było ich wcale.

Po pierwsze postaraj się, żeby z Twojej strony zminimalizować pomyłki do zera. Uczul swoich pracowników i sam zawsze sprawdzaj, czy zamówienie jest kompletne, czy adres na paczce jest czytelny. Sprawdź, czy zamieszczone na stronie sklepu opisy i zdjęcia produktów są kompletne i czy zawierają wszystkie ważne z punktu widzenia Klienta dane i parametry.

Po drugie – bądź wyczulony na Klientów, z którymi masz problemy – jeśli zwracają często towar, każdą transakcję sprawdzaj podwójnie. To samo dotyczy produktów o dużej wartości, np. elektroniki, sprzętu rtv i agd. Upewnij się, że opis zawiera wszelkie niezbędne informacje odnośnie możliwości użytkowania, gwarancji, rozmiarów itp. Daj Klientom poczucie bezpieczeństwa pisząc, że zawsze mogą się z Tobą skontaktować, zadać pytanie itp., co pozwoli na eliminowanie zakupów – pomyłek.

Lepiej odpisać na 10 dociekliwych maili lub powisieć chwilę na słuchawce, niż potem martwić się zwrotami towaru.

Jeśli już zdarzy się taka sytuacja, naucz się na nią prawidłowo reagować – nawet jeśli Klient nie jest zbyt miły, przyjrzyj się bliżej sprawie, spróbuj na nią spojrzeć z punktu widzenia Klienta. Sprawdź, czy to właśnie po Twojej stronie nie leży wina – czy zawiodła logistyka, czy może towar nie jest zgodny z opisem lub zamówienie jest niekompletne.

Zbieraj informacje – zawsze możesz subtelnie zapytać, co było przyczyną zwrotu towaru – będziesz wiedział, co możesz w przyszłości poprawić.

Licencja: Creative Commons