Wysoka pozycja w wyszukiwarkach internetowych często kojarzona jest z czarnymi zagrywkami pozycjonerów. W rzeczywistości wygląda to nieco inaczej. W momencie powstawania wyszukiwarki Google, składała się ona z około 200 algorytmów, decydujących, gdzie Twoja strona będzie się znajdować w wynikach wyszukiwania.

Data dodania: 2011-06-06

Wyświetleń: 1979

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na szczęście, istnieje wiele stron i narzędzi, tworzonych przez specjalistów na całym świecie, z których możemy określić najlepsze strategie pozycjonowania.

Wszystko to jednak pozostaje bez znaczenia, jeśli nie wiesz, jak zoptymalizować swoją witrynę. W tym miejscu zaczyna się nasza praca ze słowami kluczowymi, dzięki którym mają nas znaleźć docelowi klienci.

Etap 1 – Co robi Twoja konkurencja? Zacznij od przejrzenia stron swojej konkurencji i zobacz jak wyglądają ich witryny. Zapewne zauważysz, że posiadają dużo odnośników i metatagów. Do znalezienia optymalnych słów kluczowych może służyć narzędzie propozycji słów kluczowych Google Keyword Tool. Pomoże Ci ocenić, które zwroty mają najlepsze parametry.

Pamiętaj, że konkurentów nie może być za dużo. Dobrze jest użyć „burzy mózgów”. Poprosić również klientów o propozycje słów kluczowych. Pomocne w zobrazowaniu sobie i gromadzeniu istotnych informacji na temat słów kluczowych może być arkusz kalkulacyjny wykonany w programie Excel.

Przykład Arkusza kalkulacyjnego dla słów kluczowych

Sprawdź następnie każde ze słów kluczowych wpisanych do arkusza pod względem ruchu, a następnie wyniki wpisz w kolumnę 2. Arkusz kalkulacyjny daje nam również możliwość sortowania co niewątpliwie poprawia jakość pracy.

Mimo, że wielu z nas chciałoby się pojawiać na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania dla najpopularniejszego słowa, to na początku swojej przygody z Internetem musimy być realistami.

Czasami lepiej jest być na 1 stronie dla słów o mniejszych współczynniku wyszukiwania niż na 10 stronie na najpopularniejsze słowo. Przypomnij sobie kiedy ostatnio przeglądałeś 2 stronę wyników wyszukiwania!
Nie chcę Ci mówić tutaj, że bycie tam jest złe lub niepotrzebne. Jednak na początku zależy nam na zbudowaniu swojej marki i pozyskaniu użytkowników.

Również ważna jest lokalizacja geograficzna jeśli Twój biznes jest ograniczony terytorialnie. Jednak jest to temat na zupełnie inny post. Można również rozważyć uzupełnienie naszych wyników z danymi zGoogle Insights, narzędzia, które pokazuje nam trendy wyszukiwania informacji, dzięki którym możemy zobaczyć sezonowość naszej oferty bądź firmy.

Etap 2 – Dodanie kolumny do arkusza kalkulacyjnego w której umieścimy wyniki z liczbą wyszukanych stron na dane słowo kluczowe.
Ogólnie rzecz biorąc, stosunki z mniej niż 1 mln wyszukiwania są wynikami łatwiejszymi do osiągnięcia 1 miejsca w rankingu w porównaniu do tych, w których ten poziom jest o wiele wyższy.

Możesz również dodać kolumnę z Twoją aktualną pozycją. Teraz nie pozostało już nic innego jak posortowanie sobie słów kluczowych w naszym arkuszu kalkulacyjnym. Pamiętaj, że każda podstrona jest również okazją do indeksowania. Klienci nie wchodzą tylko na stronę główną, więc zastanów się nad ruchem niszowym.

Etap 3 – Śledzenie statystyk strony. Kolejną kopalnią wiedzy i przydatnym narzędziem do optymalizacji i śledzenia rozwoju naszej strony jest Google Analitics. Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz go na swojej stronie to wiele tracisz.

Zachęcam więc do zapoznania się z tym narzędziem i nie pozostaje mi nic innego jak pracować nad dalszymi wpisami na blogu. A wam czekanie na kolejne artykuły.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena