Chcąc pozyskać ruch organiczny z poziomu wyszukiwarki, będziemy musieli stanąć przed niełatwym zadaniem optymalizacji witryny pod względem SEO i link-buildingu. Obecnie, jednym z najchętniej wykorzystywanych sposobów jest pozycjowanie na frazy long-tail, które cechują się mniejszą konkurencją, dając wysoce ukierunkowane rezultaty. 

Data dodania: 2019-07-20

Wyświetleń: 759

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Jak pozycjonować witrynę na trudne frazy? Krótki poradnik

W niektórych branżach i sektorach biznesu, już na samym początku, nieuniknione może okazać się promowanie swojego serwisu pod bardziej konkurencyjnymi hasłami. Poniższy artykuł odpowie na pytanie, jak połączyć wszystkie metody w taki sposób, aby pozycjonować wybrane podstrony na trudne frazy.

Metody pomocne w pozycjowaniu na trudne frazy

W 2019 roku, praktycznie każdy blog specjalizujący się w określonej dziedzinie, zoptymalizowany jest pod frazy long-tail. Ze względu na ogromną popularyzację tej techniki mamy do czynienia ze swoistym paradoksem, gdzie każda - nawet najmniejsza fraza - jest na wagę złota. Z tego powodu powinniśmy zmienić nieco swoje podejście i traktować te frazy jako wsparcie, a nie główne źródło ruchu organicznego na naszej stronie.

Kiedy w wyniku dokładniejszej optymalizacji technicznej oraz sfery user experience, naszą witrynę zaczną odwiedzać pierwsi lojalni użytkownicy, możemy przejść do bardziej zaawansowanych działań. Pierwszą rzeczą, jaką powinniśmy zrobić to upewnienie się, że posiadamy czysty profil linków, a na naszej stronie nie znalazło się nic, co mogłoby negatywnie wpłynąć na dalsze starania. Warto w tym celu przeprowadzić audyt i zastosować ogólnodostępne wskazówki.

Po wybraniu frazy o odpowiednim nasyceniu, możemy przejść do analizy tego, co zdołała stworzyć nasza konkurencja. Posłużyć do tego celu mogą narzędzia takie jak Ahrefs, Senuto czy CognitiveSEO. Podstawowe założenie jest takie, że musimy stworzyć tak samo wartościową lub lepszą treść, a przy okazji zamieścić ją na stronach o wysokiej wartości z punktu widzenia wyszukiwarki.  Jak w przybliżeniu będzie wyglądał taki proces?

Po przeprowadzeniu samodzielnej analizy, zorientujemy się, że dla przeciętnej "trudnej frazy" potrzebne będą linki z artykułów sponsorowanych, linki z wygasłych przechwyconych domen (tzw. expired domains) oraz mnóstwo wartościowej treści gotowej do publikacji w tych serwisach. Ów narzędzia pozwolą nam też określić, jak procentowo powinien prezentować się anchor text, a także z ilu domen powinniśmy posiadać linki. Początkowo może wydawać się, że koszty przewyższają możliwe rezultaty, jednak trzeba zauważyć, że nie zrobimy wszystkiego naraz. Budowanie linków w celu wyprzedzenia konkurencji będzie trwało nie krócej niż jeden rok. Warto więc na ten cel przeznaczyć pewną część budżetu 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena