Tytułem artykułu jest pytanie czy mi jako firmie jest potrzebna aplikacja internetowa jeśli tak, to do czego ?
W pierwszej kolejności powinniśmy zadać sobie pytanie czy w naszej firmie są procesy, które można usprawnić, przyspieszyć ich działanie. Usprawnień powinniśmy szukać głównie tam, gdzie proces można zautomatyzować np.: generowanie druków, raportów, wyszukiwanie i edytowanie dokumentów, wypełnianie wniosków, faktury, dane pracowników. Kiedy mamy już podstawową wiedzę w jakim segmencie chcemy usprawnić naszą firmę, powinniśmy wybrać firmę, która przełoży nasz pomysł, nasze wymagania na gotowe rozwiązanie i dostosuje aplikację pod nasze potrzeby. Jest wiele firm na rynku, które zajmują się budową aplikacji jednak najlepszym rozwiązaniem jest agencja interaktywna, która łączy w sobie internet i projektowanie.
Każda aplikacja internetowa powinna posiadać między innymi: możliwość uruchomienia w każdej przeglądarce na dowolnym komputerze, powinna mieć zabezpieczenia autoryzacji np.: certyfikat SSL, powinna korzystać z bazy danych, być modułowa. Należy zwrócić również uwagę na łatwość nawigacji oraz możliwość przydzielania uprawnień dla poszczególnych funkcji naszej aplikacji.
Na rynku znajdziemy bardzo dużo aplikacji wspomagających procesy w firmie od bardzo ogólnych np: Zoho CRM po bardzo specjalistyczne skierowane dla wybranego sektora jak np: system windykacyjny ZWindykacja. Oczywiście nie musimy tworzyć nowego systemu, możemy znaleźć gotowe rozwiązanie jednak musimy się liczyć z tym, że nie zawsze taka aplikacja będzie spełniać nasze oczekiwania w 100%.